Kurier nie przejmuje się tym, że Hamburg jest stolicą niemieckich korków. Na ścieżce rowerowej wygodnie pokonuje codzienne szaleństwo na swoim rowerze cargo XXL. DB Schenker dostarcza klientom w centrum Hamburga zamówione produkty - i jest lokalnie bezemisyjny.
Rower cargo to sprytne rozwiązanie umożliwiające szybkie dotarcie do klientów i omijanie korków. Z prawnego punktu widzenia rower jest właśnie tym: rowerem. Dlatego kierowca nie potrzebuje specjalnego prawa jazdy ani oficjalnej rejestracji. Szerokość jest najważniejszym czynnikiem umożliwiającym poruszanie się w ruchu miejskim. Dzięki szerokości 1,04 metra pasuje wszędzie.
Należy zauważyć, że rowery towarowe Velogista firmy DB Schenker są wyposażone w napęd elektryczny i mogą przewozić do 250 kilogramów ładunku przy objętości ładunkowej 1,6 metra kwadratowego. Rekord dzienniego przebiegu roweru wynosi obecnie 56 km. Bateria wystarcza na około 70 kilometrów. Fotelik rowerowy jest również zaprojektowany w taki sposób, że jadący opiera się na plecach, dzięki czemu uzyskuje efekt podobny do "wyciskania nóg na siłowni ”.
Gigantyczny rower porusza się po centrum Hamburga i będzie w stanie przetransportować do 20 ton różnych towarów miesięcznie.
Rowery Velogista od DB Schenker jeżdżą już w ramach programu Smart Cities w Berlinie i Hamburgu. Są również używane w dużych miastach w Norwegii, Finlandii, Szwecji, Francji i Austrii.