Transport miejski Tramwaj na Winnicę - już wkrótce!

Tramwaj na Winnicę - już wkrótce!

17 listopada 2020 | Źródło: Tramwaje Warszawskie
PODZIEL SIĘ

Już niedługo mieszkańcy kolejnego osiedla na Białołęce szybciej dojadą do centrum Warszawy. Na budowie nowej trasy tramwajowej są już prawie wszystkie tory.

Fot. Tramwaje Warszawskie

Stawiane są słupy, spawane tory. Wykonane są już wszystkie prace ziemne i wszystkie roboty przygotowawcze, gotowe są już wszystkie fundamenty pod słupy do sieci trakcyjnej i pod te z systemem informacji dla pasażerów. Zbliża się moment, kiedy na przedłużoną trasę będą mogły wjechać pierwsze tramwaje, początkowo tylko techniczne. Na całej trasie jest już zamontowane 3000 metrów szyn i stoi 29 słupów, czyli połowa z zaplanowanych do postawienia.

Zamontowane są już wszystkie rozjazdy. Na budowie pracuje teraz około 70 osób. Prace koncentrują się na układaniu ostatnich metrów torów, spawaniu szyn i zalewaniu ich betonem. Trwa wylewanie asfaltu na przejazdach i przy przystankach, niebawem ustawiane będą pozostałe słupy. Na koniec prac rozwieszona będzie sieć trakcyjna i rozłożona trawa między torami. Po tych na Grochowskiej, to będą kolejne zielone tory tramwajowe w Warszawie.

Dlaczego budowa tej trasy tramwajowej jest ważna?
Wydłużona trasa tramwajowa pozwoli pasażerom w około 20 minut dojechać do stacji metra na Młocinach. Bezpośrednio do centrum – w około 40 minut. Już dziś jest to jedna z najbardziej popularnych tras tramwajowych w stolicy. W ciągu roku z przystanku końcowego na Nowodworach tramwaje odjeżdżają aż 70 tysięcy razy! A przez most im. Marii Skłodowskiej – Curie w godzinach szczytu tramwaje przejeżdżają co dwie minuty.

Dlaczego budowa tej trasy tramwajowej jest ważna?
Wydłużona trasa tramwajowa pozwoli pasażerom w około 20 minut dojechać do stacji metra na Młocinach. Bezpośrednio do centrum – w około 40 minut. Już dziś jest to jedna z najbardziej popularnych tras tramwajowych w stolicy. W ciągu roku z przystanku końcowego na Nowodworach tramwaje odjeżdżają aż 70 tysięcy razy! A przez most im. Marii Skłodowskiej – Curie w godzinach szczytu tramwaje przejeżdżają co dwie minuty.

Dlaczego budowa tej trasy tramwajowej jest ważna?
Wydłużona trasa tramwajowa pozwoli pasażerom w około 20 minut dojechać do stacji metra na Młocinach. Bezpośrednio do centrum – w około 40 minut. Już dziś jest to jedna z najbardziej popularnych tras tramwajowych w stolicy. W ciągu roku z przystanku końcowego na Nowodworach tramwaje odjeżdżają aż 70 tysięcy razy! A przez most im. Marii Skłodowskiej – Curie w godzinach szczytu tramwaje przejeżdżają co dwie minuty.

Terminy, koszty, przetarg

Inwestycję za ponad 67 mln zł realizuje konsorcjum firm Balzola Polska Sp. z o.o. i Construcciones y Promociones Balzola S.A. Umowa była podpisana w październiku 2019 roku. Inwestycja jest współfinansowana ze środków UE. Inwestycja jest prowadzona przez Tramwaje Warszawskie i Zarząd Transportu Miejskiego. 

Tramwaje Warszawskie planują  wjazd pierwszych tramwajów na trasę w połowie przyszłego roku, ale będzie to w znacznym stopniu uzależnione od sytuacji epidemicznej w kraju, która wpływa na wiele inwestycji.