Na ukończeniu są nowe piętrowe pociągi typu push-pull, pierwsze tego typu w Czechach dla regionu morawsko-śląskiego. Pierwszy z nich Koleje Czeskie wprowadzą do eksploatacji próbnej w 2021 roku.
Przed ukończeniem w Škoda Vagonka znajduje się seria pięciu piętrowych pociągów push-pull dla regionu morawsko-śląskiego. Poinformowały o tym dzisiaj Koleje Czeskie, które pierwszy pociąg zamierzają wprowadzić do próbnej eksploatacji w pierwszej połowie przyszłego roku. Produkcja jest opóźniona, zgodnie z pierwotnymi planami, pierwszy pociąg miał odjechać w tym roku. Koleje Czeskie zamówiły zestawy push-pull na linię z Ostrawy do Frenštátu pod Radhoštěm
Zestaw trzech wagonów (w tym sterowniczy) w eksploatacji uzupełni lokomotywa serii 750.7 (brejlovec). Modyfikację lokomotyw do pracy na zestawie push-pull wykonuje obecnie firma CZ LOKO. Modyfikacje dotyczą protokołu WTB (Wire Train Bus) służącego do łączenia lokomotywy z wagonem sterowniczym. Pierwsze dwa pojazdy z tą modyfikacją zostały już ukończone, w sumie sześć z nich będzie do dyspozycji Kolei Czeskich.
„Ukończenie zestawów opóźniła sytuacja związana z pandemią Covid-19 i pożarem w firmie, która dostarcza podłogi do wagonów” - powiedział rzecznik kolei Robert Pagan. Będą to zestawy trzyczłonowe, które będą wyposażone m.in. w klimatyzację, Wi-Fi, gniazdka, uchwyty na narty, będą dostępne dla osób o ograniczonej sprawności. Wszystkie powinny zostać dostarczone w przyszłym roku i rozpocząć próbną eksploatację.
Koleje Czeskie zamówiły zestawy na linię z Ostrawy do Frenštátu pod Radhoštěm, zamówienie opiewa na kwotę miliarda koron. Zestaw będzie miał 356 miejsc. W przyszłości planowana jest elektryfikacja linii i zastosowanie lokomotyw elektrycznych. Pociągi push-pull dla regionu morawsko-śląskiego opierają się na konstrukcji pociągów, które Škoda wyprodukowała dla Deutsche Bahn.