PKP CARGO CONNECT rozwija sieć połączeń operatorskich w kraju i za granicą

PKP CARGO CONNECT rozwija sieć połączeń operatorskich w kraju i za granicą

19 listopada 2020 | Źródło: PKP Cargo
PODZIEL SIĘ

Od 18 listopada oferta PKP CARGO CONNECT, spółki z Grupy PKP CARGO, została rozszerzona o kolejne trasy pociągów operatorskich CONNECT OPERATOR. Składy intermodalne wyruszą z terminala w Małaszewiczach do Warszawy i dalej zostaną skierowane do międzynarodowych destynacji.

Źródło: PKP Cargo S.A.

W opinii Łukasza Strzeleckiego, prokurenta PKP CARGO CONNECT, rosnące zainteresowanie ofertą pociągów operatorskich i zapotrzebowaniem na przewozy ładunków intermodalnych skłoniło Spółkę do uruchomienia nowych międzynarodowych kierunków. Nowe połączenia operatorskie to między innymi trasy: Małaszewicze – Warszawa – Piacenza, Małaszewicze – Warszawa – Duisburg oraz Małaszewicze – Warszawa – Hamburg. Każde z tych połączeń będzie miało stały rozkład jazdy, a w przyszłości częstotliwość pociągów może zostać zwiększona z uwagi na spodziewany wzrost zainteresowania rynku.

– Uzgodniliśmy z naszymi partnerami w tym projekcie, że rozbudowa intermodalnego łańcucha logistycznego stworzy wartość dodaną i będzie odpowiedzią na potrzeby klientów. Naszym celem jest doprowadzenie do sytuacji, w której rozwiązania oferowane przez Grupę PKP CARGO w operatorskim ruchu intermodalnym, będą pierwszym wyborem klientów – podkreśla Łukasz Strzelecki.

Planowane jest też nowe, krajowe połączenie operatorskie na trasie Małaszewicze – Warszawa – Gdańsk (DCT)/Gdynia (BCT/GCT). Będzie ono naturalnym uzupełnieniem już istniejącej od początku listopada i cieszącej się zainteresowaniem na rynku relacji z Małaszewicz do Warszawy, skąd pociągi CONNECT OPERATOR jadą dalej w kierunku m.in. Poznania i Gliwic.

– Rozszerzanie siatki połączeń pociągów operatorskich to jeden z najważniejszych celów, jakie postawiliśmy przed PKP CARGO CONNECT i spółka się z niego wywiązuje – podkreślił Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO S.A. – Jest to usługa preferowana przez wielu klientów i dlatego jest tak duże zainteresowanie ze strony rynku naszymi pociągami operatorskimi. One są też narzędziem do umacniania PKP CARGO na pozycji lidera rynku przewozów intermodalnych – dodaje Warsewicz.

Łukasz Strzelecki deklaruje, że wkrótce siatka połączeń poszerzy się o kolejne punkty w Polsce i za granicą. Ruszą m.in. bezpośrednie pociągi operatorskie pomiędzy Warszawą a portami w Gdańsku i Gdyni. – Naszym klientom proponujemy kompleksowe rozwiązania transportowe, przeładunek i składowanie na naszych terminalach, dowóz ładunków samochodami oraz usługi prowadzonych przez PKP CARGO CONNECT agencji celnych, zapewniających pełną gamę procedur znacząco skracających czas odprawy. Nasze serwisy CONNECT OPERATOR realizujemy w formule door-to-door, co pozwala spełniać potrzeby naszych obecnych i przyszłych klientów – dodaje Strzelecki.

W Grupie PKP CARGO transporty intermodalne stanowią już prawie 20 proc. pracy przewozowej, czyli ponad dwukrotnie więcej niż kilka lat temu. Ten udział będzie na pewno rósł kosztem ładunków masowych. Dotyczy to zarówno rynku krajowego, jak i międzynarodowego.