Solaris liderem rynku autobusów bateryjnych 2020!

Solaris liderem rynku autobusów bateryjnych 2020!

23 listopada 2020 | Źródło: Solaris Bus & Coach S.A.
PODZIEL SIĘ

Solaris odnotował największy udział, spośród wszystkich producentów, w nowo zarejestrowanych autobusach z napędem elektrycznym w Europie Zachodniej w trzech pierwszych kwartałach 2020 roku. W analizowanym okresie na ulice europejskich miast wyjechały 242 wysoko zaawansowane technologicznie autobusy Urbino electric. Solaris zanotował zdecydowaną przewagę wobec pozostałych przedstawicieli branży, umacniając się tym samym na pozycji lidera elektromobilności w transporcie publicznym w Europie.

Fot. Solaris Bus & Coach S.A.

Na rynku autobusów z napędami bateryjnymi w okresie styczeń-wrzesień 2020 odnotowano ponad 1000 nowo zarejestrowanych pojazdów. Blisko ¼ spośród nich to pojazdy marki Solaris. W analizowanym okresie z nowymi tablicami rejestracyjnymi na ulice 5 europejskich państw – Francji, Hiszpanii, Niemiec, Polski i Włoch – wyjechały 242 autobusy Urbino electric. Idealnym dopełnieniem osiągnięć firmy jest zdobycie tytułu Global e-Mobility Leader 2020, którym Solaris został wyróżniony podczas międzynarodowej konferencji Global e-Mobility Forum 19 listopada 2020.

W trzech pierwszych kwartałach 2020 roku firma Solaris najwyższą sprzedaż odnotowała w Polsce, Włoszech i Niemczech. Obecność Urbino electric na ulicach miast jest szczególnie widoczna w Polsce, gdzie logo Solarisa posiada aż 96% spośród 114 nowo zarejestrowanych autobusów elektrycznych. Na włoskim rynku udziały Solarisa w nowo dostarczonych e-busach wyniosły 83%, a w Niemczech – 43%. W tym czasie największymi rynkami w krajach Unii Europejskiej pod względem liczby zarejestrowanych autobusów elektrycznych po trzech kwartałach 2020 roku były Niemcy, Holandia i Polska.

Fot. Solaris Bus & Coach S.A.

Autobusy z napędem bateryjnym to nie jedyna możliwość na drodze ku elektromobilności. Równolegle, Solaris inwestuje w rozwój pojazdów wodorowych i trolejbusów. Od momentu premiery Urbino 12 hydrogen w czerwcu 2019 roku producent otrzymał zamówienia na 57 Solarisów napędzanych wodorem.

Również w obszarze produkcji trolejbusów Solaris posiada bogate doświadczenie, dostarczywszy do tej pory już ponad 1600 pojazdów tego typu. Udział pojazdów z napędami alternatywnymi  w produkcji autobusów rośnie rokrocznie: w pierwszych trzech kwartałach 2020 roku osiągnął wartość 43%, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej odsetek ten wynosił 39% Ponadto firma realizuje kolejne inwestycje w celu dostosowania linii produkcyjnych do wyraźnego wzrostu zamówień na pojazdy z napędami alternatywnymi.

W roku 2019 Solaris dostarczył do swoich klientów łącznie 162 autobusy elektryczne o długości 8,9, 12 i 18 metrów. Tylko w trzech kwartałach 2020 roku firma zafakturowała już prawie 100 e-busów więcej, dla klientów w 26 miastach na Litwie, we Francji, Hiszpanii, Niemczech, Polsce i Włoszech. Trzy ostatnie miesiące przyniosą kolejne dostawy, zamknięcie roku bez wątpienia przyniesie więc kolejny rekord w obszarze wyprodukowanych i dostarczonych nowoczesnych, bezemisyjnych Solarisów, a firma umocni pozycję lidera w branży.

Fot. Solaris Bus & Coach S.A.

– Supernowoczesne autobusy elektryczne, wyposażone w zaawansowane rozwiązania bateryjne i innowacyjne systemy bezpieczeństwa, w pakiecie z kompleksową obsługą posprzedażową – to produkt, który Solaris wypracował dzięki zaufaniu kolejnych klientów i zaangażowaniu swoich pracowników. Jestem dumny z faktu, że działania naszej firmy na rzecz rozwoju elektromobilności pozwoliły na świeże spojrzenie na komunikację publiczną jako sektor, który w sposób realny wpływa na wzrost jakości życia w miastach – powiedział Javier Calleja, Prezes Zarządu Solaris Bus & Coach sp. z o.o.

W październiku 2020, podczas premiery online o wyjątkowej oprawie firma zaprezentowała swój najnowszy model elektryczny: Urbino 15 LE electric. Pojazd dopełnia bezemisyjne portfolio o autobus bateryjny, który doskonale sprawdzi się nie tylko na ulicach miast, ale i w transporcie międzymiastowym.

Już od dziewięciu miesięcy sektor transportu publicznego, podobnie jak i każdy obszar gospodarki, zmaga się z wpływem pandemii koronawirusa. W tym wymagającym czasie mieszkańcy europejskich miast mogą korzystać z komunikacji zbiorowej, która – dzięki wspólnemu wysiłkowi przedstawicieli całej branży – pozostaje filarem miejskiej mobilności. Jest też, co wykazują liczne badania, najbezpieczniejszym miejscem publicznym, w którym dochodzi do bardzo niewielu zakażeń. Już kilka miesięcy temu producent przedstawił swoje dodatkowe rozwiązania, by podróż autobusem uczynić jeszcze bezpieczniejszą.