Austriacki Linsinger wprowadza pierwszy pociąg do frezowania szyn napędzany wodorem

Austriacki Linsinger wprowadza pierwszy pociąg do frezowania szyn napędzany wodorem

26 listopada 2020 | Źródło: Linsinger
PODZIEL SIĘ

Austriacka firma Linsinger zaprezentowała pierwszą na świecie elektryczną frezarkę do szyn zasilaną ogniwem paliwowym. Maszyna ma prawie takie same właściwości, jak konwencjonalny silnik spalinowy. Energia elektryczna w ogniwach paliwowych jest wytwarzana w wyniku reakcji chemicznej, która utlenia wodór, którego jedynym produktem jest woda. Zapas wodoru znajdujący się w zbiorniku pokładowym wystarcza do pracy maszyny podczas jednej zmiany i podążania nią do miejsca pracy iz powrotem.

MG11 - Hydrogen. Wizualizacja: Linsinger

Przejście na ogniwa paliwowe zamiast oleju napędowego, w połączeniu z beziskrową i bezpyłową technologią frezowania szyn firmy Linsinger oraz usprawnionym systemem zbierania i recyklingu odpadów, minimalizuje wpływ tego procesu na środowisko.

Wodór jest paliwem bardzo bezpiecznym i mniej łatwopalnym w atmosferze niż zwykłe paliwo (benzyna, olej napędowy). Gaz przechowywany jest w wyjątkowo stałych zbiornikach. Nawet w bardzo mało prawdopodobnym przypadku wycieku gazu nie dojdzie do nagromadzenia się gazu. Wodór jest czternaście razy lżejszy od tlenu, dzięki czemu przedostaje się do atmosfery szybciej i nieszkodliwie.

Źródło: Linsinger

Wykorzystanie wodoru podlega surowym przepisom bezpieczeństwa. Zdefiniowane testy są obowiązkowe dla maszyn i ich części (np. testy ciśnienia, szczelności, rozerwania i bezpieczeństwa pożarowego). Jak zapewnia producent pociągi do frezowania wodorowego Linsinger spełniają europejskie normy bezpieczeństwa.

Nowa maszyna ma zostać uruchomiona do połowy 2021 r. W przyszłości wszystkie typy frezarek szynowych produkowane przez firmę Linsinger mogą być wyposażone w ogniwa paliwowe.