Alstom dostarczy pierwsze pociągi wodorowe dla regionu Lombardii we Włoszech.

Alstom dostarczy pierwsze pociągi wodorowe dla regionu Lombardii we Włoszech.

27 listopada 2020 | Źródło: Alstom
PODZIEL SIĘ

Alstom dostarczy sześć pociągów z wodorowymi ogniwami paliwowymi, z opcją na osiem kolejnych, do FNM (Ferrovie Nord Milano), głównej grupy transportowej i mobilnej we włoskim regionie Lombardii, za łączną kwotę około 160 mln euro. Pierwsza dostawa pociągu spodziewana jest w ciągu 36 miesięcy od daty zamówienia.

Fot. Alstom

Nowe pociągi wodorowe będą oparte na platformie regionalnych pojazdów kolejowych Alstom Coradia Stream, która jest przeznaczona na rynek europejski i jest już produkowana dla Włoch w głównych włoskich zakładach Alstom. Zasilany wodorem Coradia Stream dla FNM będzie wyposażony w tę samą technologię napędu ogniw paliwowych, którą wprowadził Coradia iLint. Wodorowy Coradia Stream zachowa wysokie standardy komfortu docenione już przez pasażerów wersji elektrycznej. Wersja wodorowa będzie odpowiadać osiągom eksploatacyjnym pociągów napędzanych silnikiem diesla, w tym ich zasięgowi.

„Jesteśmy niezmiernie dumni z wprowadzenia technologii pociągów wodorowych do Włoch i doceniamy zaufanie, jakim darzy nas nasz włoski klient. Rozwój ten potwierdza rolę Alstom w definiowaniu przyszłości mobilności. Te pociągi, wraz z Coradia iLint, które sprawdziły się już w usługach komercyjnych w Niemczech, stanowią kolejny ważny krok w przejściu na globalne zrównoważone systemy transportowe. Korzystam z okazji, aby pogratulować FNM wykazania, że są liderem w tej dziedzinie ”- mówi Gian Luca Erbacci, wiceprezes Alstom Europe.

Coradia iLint to pierwszy na świecie pociąg pasażerski napędzany wodorowym ogniwem paliwowym, które wytwarza energię elektryczną do napędu. Ten pociąg o zerowej emisji emituje niski poziom hałasu, a spaliny to tylko para i skroplona woda. ILint wyróżnia się połączeniem różnych innowacyjnych elementów: czystej konwersji energii, elastycznego magazynowania energii w akumulatorach oraz inteligentnego zarządzania mocą trakcyjną i dostępną energią. Zaprojektowany specjalnie do pracy na liniach niezelektryfikowanych, umożliwia czystą i zrównoważoną eksploatację pociągu, zapewniając jednocześnie wysoki poziom wydajności.

Pociągi Coradia Stream dla FNM są produkowane przez firmę Alstom we Włoszech. Rozwój projektu, większość produkcji i certyfikacji odbywa się w zakładzie Alstom w Savigliano. Systemy sygnalizacji pokładowej są dostarczane przez placówkę w Bolonii.