Trwa budowa południowego wylotu S7 z Warszawy

Trwa budowa południowego wylotu S7 z Warszawy

01 grudnia 2020 | Źródło: GDDKiA
PODZIEL SIĘ

Finalizowane są prace na odcinku pomiędzy Tarczynem a obwodnicą Grójca, gdzie zaawansowanie robót sięga 90 proc. Na środkowym zadaniu, gdzie GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim wykonawcą, trwa inwentaryzacja zrealizowanych dotąd prac. Przygotowywane są również materiały do ponownego ogłoszenia przetargu na wybór nowego wykonawcy. Natomiast na odcinku zlokalizowanym najbliżej Warszawy, nowy wykonawca rozpoczął prace w lutym tego roku, a zaawansowanie robót przekroczyło 30 proc.

Fot. GDDKiA

Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki:

  • od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km,
  • od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km,
  • od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km.

Realizowana trasa ekspresowa rozpocznie się na węźle Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i skończy na istniejącej obwodnicy Grójca. Będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu. Dostępność do nowej drogi będzie możliwa poprzez węzły: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Ruch lokalny będzie obsługiwany poprzez budowane drogi serwisowe. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

źródło: GDDKiA

Zaawansowanie prac

Na pierwszym odcinku, którego bieg rozpoczyna się od węzła Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy, a kończy się na węźle Lesznowola, prace idą pełną parą. Umowę podpisaliśmy w lutym 2020 r., a roboty są już zaawansowane w 32 proc.

Przypomnijmy, że GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim, nierzetelnym wykonawcą, a obecnie kontynuuje je nowa firma. Wykonawca realizuje prace ziemne związane z budową nasypów, konstrukcją drogi, przebudowuje kolizje urządzeń podziemnych, a także buduje obiekty, gdzie trwają takie prace jak m.in. zbrojenie i betonowanie podpór czy ustrojów nośnych.

Fot. GDDKiA

Na środkowym odcinku, pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Północ, przeprowadzana jest inwentaryzacja w terenie oraz przygotowywane są dokumenty do przetargu na dokończenie niezrealizowanych prac. Przypomnijmy, że po wykorzystaniu wszelkich dostępnych narzędzi mobilizujących wykonawcę, 2 października br. GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z firmą IDS-BUD. Planujemy, że nowe postępowanie ogłosimy jeszcze w tym roku. 

Na ostatnim odcinku, który kończy się na istniejącej ekspresowej obwodnicy Grójca, nawierzchnia na trasie głównej już została ułożona. Prowadzone są prace związane z budową zbiornika retencyjnego, grodzeniem trasy, montażem barier energochłonnych, ekranów przeciwhałasowych. Na obiektach realizowane są roboty wykończeniowe takie jak np. wykonywanie schodów czy montaż balustrad. Zaawansowanie prac wynosi prawie 90 proc.

Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.