Dziesięć suwnic bramowych RTG zostało wysłanych z portu Gdańsk do USA na specjalnym statku BigLift Barentsz przeznaczonym do transportu ciężkich ładunków. Prace załadunkowe trwały 4 dni, podczas operacji trzeba było zniwelować dużą różnicę między wysokością pokładu statku a nabrzeża - do tego wykorzystano barkę pontonową.
Każda suwnica najpierw trafiła na barkę przez rampy załadunkowe. Barka została następnie balastowana i podniesiona do wysokości pokładu BigLift Barentsz. Następnie suwnice zostały przeniesione na pokład statku. Suwnice są przeznaczone dla dwóch amerykańskich terminali w Savannah i Houston. Suwnice terminalu Savannah ważą 144 tony, a terminalu Houston 137 ton. BigLift Barentsz jest specjalnie zaprojektowany do transportu ciężkich towarów. Został zbudowany w 2016 roku i ma 173 m długości i 42 m szerokości.
BigLift Barentsz jest specjalnie zaprojektowany do transportu ciężkich towarów. Został zbudowany w 2016 roku i ma 173 m długości i 42 m szerokości.