Dziesięć suwnic bramowych RTG wyekspediowano z portu w Gdańsku do USA na statku BigLift Barentsz

Dziesięć suwnic bramowych RTG wyekspediowano z portu w Gdańsku do USA na statku BigLift Barentsz

04 grudnia 2020 | Źródło: Centrum Strategii Transportowych (https://cfts.org.ua)
PODZIEL SIĘ

Dziesięć suwnic bramowych RTG zostało wysłanych z portu Gdańsk do USA na specjalnym statku BigLift Barentsz przeznaczonym do transportu ciężkich ładunków. Prace załadunkowe trwały 4 dni, podczas operacji trzeba było zniwelować dużą różnicę między wysokością pokładu statku a nabrzeża - do tego wykorzystano barkę pontonową.

Fot. https://cfts.org.ua

Każda suwnica najpierw trafiła na barkę przez rampy załadunkowe. Barka została następnie balastowana i podniesiona do wysokości pokładu BigLift Barentsz. Następnie suwnice zostały przeniesione na pokład statku. Suwnice są przeznaczone dla dwóch amerykańskich terminali w Savannah i Houston. Suwnice terminalu Savannah ważą 144 tony, a terminalu Houston 137 ton. BigLift Barentsz jest specjalnie zaprojektowany do transportu ciężkich towarów. Został zbudowany w 2016 roku i ma 173 m długości i 42 m szerokości.

BigLift Barentsz jest specjalnie zaprojektowany do transportu ciężkich towarów. Został zbudowany w 2016 roku i ma 173 m długości i 42 m szerokości.