Wielkopolska zawarła 10 letnie umowy z Kolejami Wielkopolskimi i Polregio

Wielkopolska zawarła 10 letnie umowy z Kolejami Wielkopolskimi i Polregio

11 grudnia 2020 | Źródło: Koleje Wielkopolskie / Polregio
PODZIEL SIĘ

Nowa umowa na obsługę wojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich do 2030 roku zawarta została pomiędzy Kolejami Wielkopolskimi a Województwem Wielkopolskim

Fot. Kurier Kolejowy

10 grudnia 2020 roku Wicemarszałek Wojciech Jankowiak w imieniu województwa Wielkopolskiego, Wiceprezes Zarządu – Marek Nitkowski oraz Członek Zarządu – Mikołaj Grzyb, w imieniu Spółki Koleje Wielkopolskie podpisali umowę w ramach bezpośredniego powierzenia na świadczenie usług publicznych w zakresie przewozów kolejowych w województwie wielkopolskim. Budowanie atrakcyjnej i stabilnej oferty przewozowej umożliwi 10- letnia umowa podpisana na okres od 1 stycznia 2021 roku do 14 grudnia 2030 roku.

Fot. Koleje Wielkopolskie

Wartość dziesięcioletniego kontraktu wyniesie łącznie ponad 1,1 miliarda złotych, natomiast praca eksploatacyjna jaka została zagwarantowana w umowie wyniesie 73 084 549 poc-km. Podpisanie umowy zapewni mieszkańcom regionu odpowiednią częstotliwość w kursowaniu pociągów, służących dojazdom do szkoły, czy pracy, jak również wysoki komfort wspomnianych podróży.

Tego samego dnia przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego oraz POLREGIO podpisali nową, 10-letnią umowę na wykonanie przewozów kolejowych w regionie o wartości ponad 970 mln złotych. Zacznie ona obowiązywać 13 grudnia 2020 r., a pociągi POLREGIO w jej ramach pokonają do 14 grudnia 2030 r. 38,3 mln kilometrów (praca eksploatacyjna wyniesie 38 283 739,11 poc-km).

Fot. Justyna Grzesik

Przewozy objęte umową z Polregio będą realizowane na następujących liniach i odcinkach linii kolejowych:

Trakcja spalinowa

  • 345a - Krzyż - Trzcianka - Piła
  • 350 - Leszno - Głogów
  • 360 - Poznań Gł. - Krzyż Wlkp. - Szczecin Gł.
  • 365 - Piła - Wałcz - Szczecin
  • 426 - Piła - Krajenka – Chojnice

Trakcja elektryczna

  • 200a - Ostrów Wlkp. - Kalisz - Łódź
  • 200b - Ostrów - Międzybórz - Wrocław
  • 300b - Poznań Gł. - Zbąszynek - Zielona Góra
  • 320a - Poznań  Gł.- Jarocin - Ostrów
  • 320b - Ostrów Wlkp. - Kępno - Kluczbork
  • 330 - Poznań Gł. - Leszno - Wrocław Gł.
  • 340 - Poznań - Piła - Szczecinek
  • 360 - Poznań Gł. - Krzyż Wlkp. - Szczecin Gł.
  • 425 - Piła - Wyrzysk - Bydgoszcz Gł.
  • 430 - Poznań Gł. - Gniezno – Inowrocław

Skróceniu ulegną jedynie połączenia z Wrocławia do Łodzi, od nowego rozkładu pociągi POLREGIO pojadą jedynie z Wrocławia do Ostrowa Wielkopolskiego. Obsługę trasy Łódź – Ostrów, zgodnie z decyzją łódzkiego samorządu przejmuje ŁKA.

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Wałbrzych Centrum – nowy przystanek kolejowy na linii Wrocław - Jelenia Góra. Wałbrzych Centrum – nowy przystanek kolejowy na linii Wrocław - Jelenia Góra.
Następny artykuł Koniec „wąskiego gardła” między Otwockiem a Pilawą Koniec „wąskiego gardła” między Otwockiem a Pilawą