Koniec „wąskiego gardła” między Otwockiem a Pilawą

Koniec „wąskiego gardła” między Otwockiem a Pilawą

11 grudnia 2020 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Jednotorowy odcinek z Otwocka do Pilawy w ramach modernizacji linii Warszawa – Lublin staje się trasą dwutorową. 30 sierpnia pociągi pojechały po pierwszym z dwóch nowych torów. Na przywrócenie ruchu pozwaliło zamontowanie 93 rozjazdów. Rozwieszona została nowa sieć trakcyjna. Zbudowano i zmodernizowano 26 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty i wiadukty. Obok kursujących pociągów, wykonawca kontynuował prace na sąsiednim – drugim torze. Od niedzieli 13 grudnia linia kolejowa Warszawa - Lublin stanie się na całej długości dwutorową. Zasadnicze prace na odcinku Otwock – Pilawa zakończą się planowo w II kwartale 2021 roku. Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h.

Fot. PKP PLK

Konsekwentnie tworzymy coraz lepsze warunki podróży koleją z Mazowsza na Lubelszczyznę. Dobudowa drugiego toru między Otwockiem a Pilawą znacząco zwiększa możliwości kursowania pociągów regionalnych i dalekobieżnych. Polskie Linie Kolejowe nie zwalniają tempa realizacji inwestycji powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Od niedzieli, na odcinek z Otwocka do Pilawy wróci 11 składów dalekobieżnych. Przejazd najszybszym pociągiem zajmie zaledwie 17 minut. Przyspieszą też pociągi regionalne. Trasę Otwock – Pilawa pokonają w mniej niż pół godziny, gdyż nie będzie oczekiwania na mijance w Celestynowie. Pasażerowie w pełni skorzystają z nowych peronów przy obu torach. Poprawi się komfort dostępu do pociągów na 7 przystankach tj. Śródborów, Stara Wieś, Pogorzel Warszawska, Zabieżki, Chrosna, Kołbiel, Augustówka. Na peronach są ławki i wiaty oraz nowe oświetlenie i oznakowanie. Osoby o  ograniczonej możliwości poruszania się mogą korzystać z pochylni. W Otwocku oraz Celestynowie są nowe przejścia podziemne wyposażone w windy.

Stacja Otwock. Fot. Łukasz Bryłowski./ PKP PLK

Projekt „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I” ma wartość ponad 3,5 mld zł i jest współfinansowany przez UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020. Wszystkie prace na linii Warszawa - Lublin w ramach I etapu zostaną zrealizowane do 2022 roku.