Ponad 500 tys. kontenerów trafiło w tym roku z Azjii do UE, ten jubileuszowy przez Obwód Kaliningrad

Ponad 500 tys. kontenerów trafiło w tym roku z Azjii do UE, ten jubileuszowy przez Obwód Kaliningrad

11 grudnia 2020 | Źródło: UTLC ERA / kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Od początku tego roku 500 tys. kontenerów 20-stopowych przejechało między Chinami a Europą korzystając z usług firmy United Transport and Logistics Company - Eurasian Railway Alliance JSC (UTLC ERA).

Fot. UTLC ERA

Według danych operacyjnych, wielkość ruchu kontenerowego od początku 2020 roku, na  trasie Chiny - Europa - Chiny w ramach usług tranzytowych spółki akcyjnej United Transport and Logistics Company - Eurasian Railway Alliance (UTLC ERA, wspólne przedsięwzięcie kolei Białorusi, Kazachstanu i Federacji Rosyjskiej) przekroczyła 500 tys. TEU. Kluczowymi czynnikami wpływającymi na wzrost wolumenu były niezawodność, stabilność i konkurencyjność, jaką zapewniła kolej w czasie pandemii. Wiele światowych firm zdecydowało się przenieść część swojego ruchu towarowego na kolej w celu dostawy swoich towarów zarówno z Europy, jak iz Chin. Jubileuszowy półmilionowy kontener przejechał z Chin do Europy w ramach pociągu kontenerowego jadącego jedną z podstawowych usług UTLC ERA przez obwód kaliningradzki. Pociąg został przeładowany z toru 1520 mm na tor 1435 mm na stacji Dzierżyńska Nowa - Kolei Kaliningradzkiej.

„Obecny rok 2020 wyraźnie pokazał główne zalety kolei w porównaniu z innymi rodzajami transportu. Dziś, pomimo wszystkich zawiłości pandemii, pojawia się korzystna sytuacja, która zwiększa konkurencyjność krajów EAEU na rynku kolejowych przewozów kontenerowych, a tym samym zapewnia długoterminowe zamówienia dla branży transportowej uczestniczących krajów. Teraz, gdy natężenie ruchu tranzytem kolejowym osiąga nowy poziom, niezwykle ważne jest nie tylko utrzymanie dodatniej dynamiki wzrostu, ale także stworzenie dobrego marginesu bezpieczeństwa dla przepustowości toru o szerokości 1520 mm do dalszego rozwoju. Cieszymy się, że żadne czynniki zewnętrzne nie osłabiają ogólnej koncentracji uczestników „projektu tranzytowego” na celu dalszego wzrostu natężenia ruchu. Nasze plany i zamiary strategiczne koncentrują się na osiągnięciu celu, jakim jest zapewnienie transportu miliona kontenerów rocznie na naszej trasie i będziemy kontynuować współpracę z naszymi partnerami, aby osiągnąć ten cel przed wyznaczonym rokiem 2025 ”- komentuje Oleksiy Grom, dyrektor generalny UTLC ERA JSC.