Dwa Impulsy 2 typu 36WEh z napędem hybrydowym dla Zachodniopomorskiego na testach ETCS

Dwa Impulsy 2 typu 36WEh z napędem hybrydowym dla Zachodniopomorskiego na testach ETCS

14 grudnia 2020 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

16 lipca 2020r. w Szczecinie, o czym pisał Kurier Kolejowy, miało miejsce podpisanie umowy pomiędzy Urzędem Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego a firmą NEWAG SA dotyczącej dostawy innowacyjnych pojazdów hybrydowych dla Pomorza Zachodniego, które jako pierwsze w Polsce, będzie posiadało w swej flocie pojazdy tego typu. Dzisiaj dostrzegliśmy obiektywem aparatu fotograficznego oba pojazdy, które w drodze do Szczecina, gdzie nastapi ich uroczyste przekazanie, odbywały testy ETCS na Szlaku Opole - Wrocław.

Fot. Adam Kupniewski / Kurier Kolejowy

Nowatorski hybrydowy zespół trakcyjny IMPULS 2 typu 36WEh jest pierwszym polskim pojazdem szynowym, który oprócz silników elektrycznych posiada też silniki spalinowe, które pozwalają na przejazd po odcinkach pozbawionych sieci trakcyjnej. Zastosowanie innowacyjnej technologii w Impulsie sprawia, że funkcjonalność i zakres zastosowania pojazdu przez przewoźników diametralnie wzrasta, a ponadto komfort jazdy pasażerów radykalnie się podnosi.

IMPULSy 2 typu 36WEh o numerach 001 i 002 dla Zachodniego Pomorza. Fot. Adam Kupniewski / Kurier Kolejowy

- Pierwsi w Polsce stawiamy na pociągi hybrydowe, ale – tak jak przewidywaliśmy – miłośnicy kolei jako pierwsi „ustrzelili” je na torach - komentuje Olgierd Geblewicz, Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego. – Cieszymy się, że te ultranowoczesne pojazdy zaraz będą na Pomorzu Zachodnim. Jesteśmy krajowym liderem, jeśli chodzi o jakość taboru, co potwierdza również zakup pociągów o napędzie hybrydowym. Już teraz zapraszamy na oficjalną prezentację, która planujemy na początku 2021 roku. Wówczas zdradzimy więcej nie tylko w temacie kolorystyki i nowoczesnego designu pociągów - dodaje Olgierd Geblewicz.

Pomorze Zachodnie jest właścicielem największej ilości Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych IMPULS. W ciągu 5 lat, tj. w okresie od 2013 do 2018 flota pojazdów województwa wzbogaciła się o 40 jednostek z rodziny Impuls ( 22 EZT Impuls typu 31WE oraz 18 pojazdów typu 36WE ). Tym samym czyniąc region najbardziej rozwiniętym pod względem nowej floty pojazdów, a także pod względem dbałości o jego zintegrowanie.

Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 240 mln zł, w tym wartość zamówienia podstawowego wynosi 40 mln zł oraz wartość zamówienia opcjonalnego 200 mln zł.

IMPULS 2 typu 36WEh o numerze 002 dla Zachodniego Pomorza. Fot. Adam Kupniewski / Kurier Kolejowy
Fot. Adam Kupniewski / Kurier Kolejowy
Fot. Adam Kupniewski / Kurier Kolejowy
Fot. Adam Kupniewski / Kurier Kolejowy

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Koleje Ukraińskie uruchomiły pierwsze nowoczesne centrum sterowania ruchem kolejowym Koleje Ukraińskie uruchomiły pierwsze nowoczesne centrum sterowania ruchem kolejowym
Następny artykuł Barchów i Dobczyn - pierwsze na Mazowszu dworce kolejowe na międzynarodowej linii Rail Baltica Barchów i Dobczyn - pierwsze na Mazowszu dworce kolejowe na międzynarodowej linii Rail Baltica