W województwie łódzkim będą trzy przystanki szybkiej kolei - to wnioski z konsultacji Kolej Dużych Prędkości, które odbyły się w środę urzędzie marszałkowskim w Łodzi.
Uczestniczyli w nich: Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego oraz Marcin Bugajski, członek zarządu województwa a także kolejarze, przedstawiciele firmy wykonującej studium przebiegu linii dużych prędkości, zarządcy dróg i przedstawiciele samorządów lokalnych.
Celem spotkania było przedstawienie szczegółowego przebiegu pierwszej polskiej linii dużych prędkości przez teren województwa. Coraz bardziej realne wydaje się ulokowanie aż trzech przystanków KDP w naszym regionie.
- Wyjście z Łodzi w kierunku południowym wydaje się wariantem najbardziej optymalnym i ominięcie zbiornika Jeziorsko również od południa. Koncepcja lokalizacji przystanku pośredniego w rejonie między Sieradzem a Zduńską Wolą jest dziś uzasadniona i ze względów lokalizacyjnych, środowiskowych, ale i ekonomicznych - powiedział Stępień.
Drugi przystanek KDP w łódzkiem znamy od dawna - będzie to nowy, podziemny dworzec Łódź Fabryczna. Pod centrum Łodzi pociągi będą przejeżdżać tunelem. Zdaniem marszałka województwa łódzkiego Witolda Stępnia to najbardziej opłacalny ekonomicznie wariant szlaku kolei dużych prędkości.
Trzeci z przystanków kolei dużych prędkości jest związany z Centralną Magistralą Kolejową, której standard ma być stopniowo podnoszony do linii KDP. Gmina Opoczno stara się o utworzenie przystanku kolejowego na jej terenie.