Bombardier kończy pierwszy pociąg ZEFIRO Express dla Västtrafik

Bombardier kończy pierwszy pociąg ZEFIRO Express dla Västtrafik

16 grudnia 2020 | Źródło: Bombardier Transportation
PODZIEL SIĘ

Bombardier Transportation i szwedzki operator transportu publicznego Västtrafik osiągnęli kolejny ważny etap w projekcie pociągu BOMBARDIER ZEFIRO Express. Bombardier zakończył budowę pierwszego pociągu ZEFIRO Express, a firma Västtrafik zatwierdziła budowę i przyznała Certyfikat Dostawy umożliwiający rozpoczęcie fazy testów i rozruchu. „To satysfakcjonujące, że pierwszy z naszych nowych pociągów jest gotowy do fazy testów. Teraz upewnimy się, że pociągi spełnią nasze wysokie wymagania w zakresie bezpieczeństwa i wydajności ”- powiedział Jarl Samuelsson, dyrektor biznesowy Västtrafik.

ZEFIRO Express Fot. Bombardier Transportation

Obszerny program testów i uruchomień zapewni, że pociąg będzie działał zgodnie z projektem i spełniał wysokie standardy bezpieczeństwa i wydajności wymagane przez kolejowe przepisy bezpieczeństwa. Testy statyczne i dynamiczne sprawdzą wszystko, od układu napędowego i układów sterowania pociągiem po koła, wózki i układy hamulcowe, drzwi automatyczne, urządzenia sterujące maszynisty i systemy informacji dla pasażerów. Testy odbędą się w zakładzie produkcyjnym Bombardier w Hennigsdorf i na torze testowym w Niemczech. Pierwszy pociąg ma zostać dostarczony do Szwecji w przyszłym roku, gdzie przejdzie szeroko zakrojone odbiory na sieci kolejowej Västtrafik.

W kwietniu 2018 r. Bombardier i Västtrafik podpisały umowę na dostawę 40 trzywagonowych pociągów ZEFIRO Express, a siedem miesięcy później Västtrafik zamówił pięć dodatkowych pociągów, zwiększając łączne zamówienie do 45. Umowa ramowa nadal zawiera opcje na 55 kolejnych pociągów. Te szybkie trójwagonowe elektryczne zespoły trakcyjne (EZT) o dużej pojemności będą jeździć z maksymalną prędkością 200 km / h. Aby zapewnić niezawodność w trudnych warunkach pogodowych, w tym w temperaturach do -40 stopni Celsjusza i zaspach śnieżnych do 80 cm głębokości, nowe pociągi wyposażane będą w pakiet zimowy obejmujący solidny układ napędowy, napęd na jedną oś i bardzo dobrą regulację poślizgu.