Alstom przekazał w tym roku 100 tysięcy zł na cele charytatywne

Alstom przekazał w tym roku 100 tysięcy zł na cele charytatywne

17 grudnia 2020 | Źródło: Alstom
PODZIEL SIĘ

Mimo pandemii koronawirusa, Alstom po raz kolejny z powodzeniem przeprowadził swoją akcję charytatywną, która od kilku lat angażuje pracowników. Dzięki zakończonemu sukcesem przedsięwzięciu zbierania plastikowych nakrętek, firma przekaże 100 tysięcy złotych Fundacji „Biegamy z Sercem” z siedzibą w Gliwicach.

Fot. Alstom

Alstom od czterech lat współpracuje z mieszczącą się w Gliwicach fundacją wspierającą dzieci chore, niepełnosprawne i mieszkające w domach dziecka. Wspólnym dziełem firmy i fundacji jest doroczna akcja „Zamieniamy kilometry na złotówki”.

Do tej pory odbyły się trzy imprezy zachęcające do zadbania o swoje zdrowie i łączące uprawianie sportu z pomocą tym, którzy jej potrzebują najbardziej. Zasady są proste – im więcej kilometrów pokonają uczestnicy, tym więcej pieniędzy Alstom przekaże na cele charytatywne. Dzięki zaangażowaniu pracowników o wielkim sercu, z roku na rok cele projektu są ambitniejsze. W 2017 roku było to 30 tysięcy km i tyle samo złotych przekazanych fundacji. Rok później stawka wzrosła do 60 tysięcy km, a w 2019 uczestnicy stanęli przed wyzwaniem w postaci 100 tysięcy kilometrów do pokonania (bieg, rower, rolki, nordic walking, etc). W każdym roku udało się pokonać założony dystans, dzięki czemu Alstom przekazał na leczenie i opiekę nad dziećmi w sumie 190 tysięcy złotych.

Podczas zaplanowanej na ten rok, czwartej już edycji „Zamieniamy kilometry na złotówki”, uczestnicy ponownie mieli pokonać przynajmniej 100 tysięcy km i zdobyć dla „Biegamy z Sercem” tyle samo pieniędzy. Sportowe plany pokrzyżowała pandemia, ale związane z nią obostrzenia i zakazy nie zatrzymały entuzjastów pomagania. Impreza nieco zmieniła nazwę, a w ramach projektu „Zamieniamy zakrętki na złotówki” zamiast kilometrów, uczestnicy przez cały listopad zbierali plastikowe nakrętki od butelek.

- Pandemia wywróciła większość planów do góry nogami, co odbiło się także na naszej akcji, ale nie chcieliśmy nawet myśleć o jej odwołaniu. Wypracowaliśmy alternatywny pomysł - zamianę zbieranych kilometrów na nakrętki. Oprócz pomocy lokalnej społeczności, promowaliśmy zdrowy tryb życia i aktywność fizyczną wśród pracowników. Teraz postawiliśmy na działania proekologiczne, tym samym wpisując się z tą ideą w drugą ważną inicjatywę Alstom w Polsce - „Wolni od Plastiku”. To doskonała okazja, by zrobić coś pozytywnego w dwóch wymiarach jednocześnie: wspierając osoby potrzebujące pomocy oraz dbając o środowisko naturalne - mówi Sławomir Cyza, Dyrektor HR w Europie Środkowej i Wschodniej w Alstom

Rozpoczęta w lipcu kampania „Wolni od plastiku” ma uświadomić pracownikom Alstom, że korzystny wpływ na środowisko mogą mieć zarówno te indywidualne, jak i zakrojone na szeroką skalę działania. W ramach akcji firma już w pierwszym roku planuje wyeliminować 9 ton plastiku. W tym celu zrezygnowała z kupowania i stosowania plastikowych butelek i kubeczków, zastępując je dystrybutorami z wodą i bidonami oraz systematycznie zmniejsza ilość folii używanej do pakowania materiałów dostarczanych do hal produkcyjnych i biur.

Akcja „Zamieniamy zakrętki na złotówki” spotkała się z fantastycznym odzewem. Pracownicy Alstom oraz ich bliscy zebrali 186 593 plastikowych nakrętek, z nawiązką przekraczając wyznaczony cel. Dzięki temu firma przekazała fundacji kwotę 100 tysięcy złotych.

- Jesteśmy dumni z postawy wszystkich pracowników, którzy zaangażowali się w ten projekt. Jak widać, drobne gesty mają wielką moc i pozwolą sfinansować konkretne potrzeby chorych oraz dzieci z domu dziecka. Nasza akcja potwierdza, że wspierając organizacje charytatywne możemy realnie zmieniać świat na lepsze i budować lokalną wspólnotę. To dla nas powód do wielkiej satysfakcji - mówi Artur Fryczkowski, Prezes i Dyrektor Zarządzający Alstom w Polsce i na Ukrainie

Pieniądze zostaną przekazane: dla Chorzowskiego Centrum Pediatrii i Onkologii, na leczenie dzieci z porażeniem mózgowym: Julki, Małgosi, Miłosza; na wakacje i ferie dzieci z domu dziecka; na leczenie Jasia, dla którego zbierane są już nakrętki w akcji „Odkręcamy dla Jasia” oraz na leczenie jednego z pracowników Alstom, który walczy z chorobą nowotworową.