Zaprezentowano Smartrona przeznaczonego do obsługi nowego Jedwabnego Szlaku przez Port Mukran

Zaprezentowano Smartrona przeznaczonego do obsługi nowego Jedwabnego Szlaku przez Port Mukran

18 grudnia 2020 | Źródło: Eisenbahngesellschaft Potsdam
PODZIEL SIĘ

Eisenbahngesellschaft Potsdam mbH ( EGP) zaprezentowało 17.12.2020r.  nowy projekt jednego ze swoich smartronów w Porcie Mukran. We współpracy z Railcolor-Ziemon, a także partnerami Mukran Port Group i DBO Bahnoperator GmbH, powstał projekt, który odzwierciedla filozofię wszystkich trzech uczestników, a także eksploatację nowego Jedwabnego Szlaku przez Mukran.

Fot. Eisenbahngesellschaft Potsdam

W ramach „Inicjatywy Pasa i Szlaku” w listopadzie 2019 r. ruszył pierwszy testowy transport na nowym alternatywnym Jedwabnym Szlaku z Mukran do Mannheim. W ciągu roku projekt rozwijał się tak dobrze, że port Mukran pełniący funkcję hubu został rozbudowany. Oprócz usług transportowych na terenie Niemiec, kontenery są teraz również transportowane bezpośrednio do Rotterdamu. EGP świadczy usługi kolejowe w Niemczech dla Mukran Port Group. Używane są tylko lokomotywy elektryczne Smartron firmy Siemens. Ciągną one pociągi, z których niektóre mają do 740 metrów długości, z maksymalne 50 kontenerami 40 stopowymi, nie tylko szybko, ale także w sposób przyjazny dla klimatu w całych Niemczech i Europie.

Nowy Smartron w Porcie Mukran. Fot. Eisenbahngesellschaft Potsdam

Harm Sievers, dyrektor generalny Mukran Port Group: „Przedstawiając nowy projekt  podkreślamy udaną współpracę wszystkich zaangażowanych stron. Po bardzo dobrym rozwoju ubiegłego roku, jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że lokalizacja Mukran i projekt ruchu pociągów między Azją a Europą, w tym kursowanie statków między rosyjskim Bałtijskiem a Mukranem, są jeszcze lepiej znane w całych Niemczech i Europie dzięki wspólnej konstrukcji lokomotywy. Pozytywny projekt odzwierciedla również wszystkie nasze oczekiwania przy dalszym rozwoju tego projektu ”.

Chcemy dawać przykład dzięki nowej konstrukcji Smartrona. Znak udanego projektu nowego Jedwabnego Szlaku. To, co zaczęło się od testu w zeszłym roku, szybko przekształciło się w udany projekt, który wciąż się rozwija. Nadszedł czas, aby zwrócić na to uwagę, projektując lokomotywę opartą na partnerstwie ”- mówi Christian Becken, kierownik projektu ds. Transportu intermodalnego w EGP. „Jesteśmy niezwykle entuzjastycznie nastawieni do naszego projektu i wierzymy, że wywoła zamieszanie na niemieckich liniach kolejowych i terminalach w głębi lądu” - dodał Becken.

Fot. Eisenbahngesellschaft Potsdam

Port Mukran

Najbardziej wysunięty na wschód port głębokowodny w Niemczech jest dostępny dla wszystkich klas statków działających w regionie Morza Bałtyckiego. Port znajduje się bezpośrednio na otwartym morzu, co umożliwia łatwą nawigację w żegludze. Nie ma również obowiązku pilotowania. Za logistykę kolejową na miejscu odpowiada własna kolej portowa, Baltic Port Rail Mukran. Organizuje terminowe dostarczanie, odbieranie i manewrowanie wagonami. Łącznie na terenie portu i stacji kolejowej dostępnych jest około 90 kilometrów systemów torowych.