Konsorcjum Alstom i Bombardier dostarczy do Belgii 204 dwupokładowe wagony

Konsorcjum Alstom i Bombardier dostarczy do Belgii 204 dwupokładowe wagony

23 grudnia 2020 | Źródło: Bombardier Transportation
PODZIEL SIĘ

Konsorcjum, w skład którego wchodzą Bombardier Transportation i Alstom, otrzymało zamówienie na dostawę 204 dwupokładowych wielofunkcyjnych wagonów pasażerskich typu M7 dla belgijskiego operatora narodowego SNCB. Wartość kontraktu to około 445 mln euro. Możliwość zamówienia przewiduje umowa ramowa na dostawę dla SNCB do 1362 wagonów piętrowych M7. Podpisując umowę w 2015 roku, operator złożył wiążące zamówienie na 445 wagonów, które są obecnie dostarczane - do końca tego roku zostanie przekazanych do użytku około 40 sztuk.

Fot. Bombardier Transportation

„To zamówienie wyraźnie odzwierciedla duże zaufanie, jakie SNCB lokuje w naszych dwupokładowych pociągach i komforcie, jaki oferują. Nowe wagony będą dostępne dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej i pasażerów na wózkach inwalidzkich, a także będą łatwiej dostępne dla osób starszych, osób z dziećmi lub osób podróżujących z rowerami” - powiedział Sébastien Ridremont, szef sprzedaży, Bombardier Transportation, Benelux.

W umowie uwzględniono wagony wielofunkcyjne dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Jednak biorąc pod uwagę różnicę wysokości między pokładem wagonu a istniejącymi belgijskimi peronami, podróżni ci nadal potrzebują pomocy. Dlatego SNCB przedstawiła we wrześniu 2020 r. nową politykę dostępności, która określa, że wszystkie perony muszą mieć teraz 76 cm wysokości, a cały nowy tabor musi być dostosowany do tej wysokości. Tak będzie w przypadku zamówionych wagonów M7.

Projekt wagonu M7 oparty jest na naszych wagonach dwupokładowych M6, znanych z wysokiej niezawodności. Zamówienie to potwierdza naszą wiodącą pozycję w dziedzinie inżynierii i projektowania, w szczególności w projektowaniu i produkcji wagonów dostosowanych do konkretnych potrzeb. Naszą misją jest wspieranie przejścia na integracyjne i przyjazne dla środowiska systemy transportowe ”- dodał Sébastien Ridremont.

Koncepcja wagonu M7 jest bardzo elastyczna. Mogą być obsługiwane jako elektryczne zespoły trakcyjne (EZT) M7 lub być ciągnięte przez lokomotywy w pociągach składających się z wagonów piętrowych M7 i M6. Prewencyjny system diagnostyczny usprawnia czynności konserwacyjne i zmniejsza koszty cyklu życia pociągu. Pociągi mogą jeździć z prędkością do 200 km / h na całej belgijskiej sieci, a także na torach transgranicznych w Holandii i Luksemburgu, w tym na niektórych liniach dużych prędkości. Modernizacja wnętrza wagonów pierwszej i drugiej klasy została zatwierdzona przez SNCB po konsultacji z ponad 200 przedstawicielami różnych grup użytkowników. Nowe wnętrze i system informacji pasażerskiej podnoszą poziom komfortu pasażera.