Prywatny czeski operator kolejowy RegioJet zamierza wiosną 2021 roku uruchomić nowe międzynarodowe połączenie nocne - pociąg Praga-Kraków-Przemyśl z połączeniem do Lwowa na Ukrainie realizowanym przez Koleje Ukraińskie. Operator otrzymał ostatnią ważną zgodę na wjazd na infrastrukturę kolejową w Polsce.
Przewoźnik poinformował, że dla uruchomienia pociągu do Przemyśla niezbędna była decyzja Przezesa Urzędu Transportu Kolejowego przyznająca otwarty dostęp do polskiej infrastruktury kolejowej.
Na stacji Przemyśl Główny gwarantowane będzie skomunikowanie RegioJet z pociągiem Kolei Ukraińskich relacji Przemyśl - Lwów. Dokładna data rozpoczęcia kursowania pociągów zostanie ustalona po zniesieniu ograniczeń podróży związanych z Covid-19.
RegioJet przygotowuje się jednak do uruchomienia połączenia najdalej od kwietnia 2021 roku.
„Wejście na polski rynek było w naszych planach od dawna. Od wiosny 2021 roku będziemy oferować codzienne połączenia z Krakowa, Przemyśla i Lwowa do Pragi, Ołomuńca i innych czeskich miast. Pasażerowie będą mieli na pokładzie pełen zakres usług, jakie znają z innych połączeń RegioJet, w tym bezpłatną kawę, łącze internetowe i inne usługi ”- mówi Radim Jančura, właściciel RegioJet.

Pociągi będą kursowały w nocy, odjeżdżając z Pragi, Przemyśla i Krakowa wieczorem i przyjeżdżając rano na stacje końcowe. Pasażerowie będą mieli możliwość podróżowania w wagonach sypialnych lub z miejscami do siedzenia.
Czeski operator jeszcze przed rozpoczęciem pandemii koronawirusa planował uruchomienie pociągu w kierunku Ukrainy w czerwcu 2020 roku, sytuacja zmusiła przewoźnika do zaplanowania nowego terminu, którym miał być grudzień 2020. Początkowo zakładano, że pociąg z Pragi w Polsce dojedzie do stacji Medyka, a na Ukrainie do stacji Mostiska-2, a następnie pasażerowie będą dowożeni autobusami do Lwowa. Na początku grudnia Radim Yanchura ogłosił, że RegioJet nadal planuje dalszą rozbudowę sieci pociągów nocnych o połączenia do Polski i na Ukrainę.
Oprócz nowego nocnego połączenia z Polską, RegioJet ponownie otworzy w sezonie letnim nocne połączenie kolejowe z Czech i Słowacji do Chorwacji.
Rozwój usług nocnych RegioJet następuje w czasie, gdy europejscy przewoźnicy kolejowi, a także Unia Europejska, szeroko dyskutują nad dalszą wizją rozwoju nocnych połączeń kolejowych na kontynencie europejskim, jako lepszej i bardziej ekologicznej alternatywy dla podróżowania niż transport lotniczy i drogowy. RegioJet również zgadza się z tą inicjatywą, mówiąc, że z pewnością musi to być wspólny projekt dla wszystkich przewoźników - publicznych i prywatnych. Na przykład RegioJet przewozi około ćwierć miliona pasażerów rocznie swoimi nocnymi pociągami, a ich liczba będzie nadal rosła.

Oprócz połączeń nocnych, RegioJet jest wiodącym przewoźnikiem w dziennym transporcie dalekobieżnym na kluczowych trasach w Czechach i Europie Środkowej. Z jego połączeń kolejowych korzysta około 15 milionów pasażerów rocznie, a pociągi RegioJet są, dzięki najlepszym połączeniom w najlepszej cenie, najbardziej preferowanymi połączeniami przez pasażerów na trasach takich jak Praga - Ostrawa, Praga - Wiedeń, Praga - Bratysława czy Praga - Koszyce.
RegioJet inwestuje obecnie w dalszą rozbudowę swojej floty pociągów dalekobieżnych. Obecnie przejął od producenta pierwsze dwie z łącznie piętnastu topowych lokomotyw wielosystemowych Bombardier TRAXX MS3. Oprócz nowych lokomotyw RegioJet zamierza poczynić znaczne inwestycje w rozbudowę taboru w 2021 roku. Oprócz 50 wagonów, które firma nabyła w tym roku, w 2021 roku zostanie dodanych co najmniej 70 kolejnych. Będzie to oznaczać dalszy wzrost floty o ponad jedną trzecią do 300 wagonów na dziennych i nocnych połączeniach dalekobieżnych.