UTLC ERA testuje alternatywną trasę przejazdu pociągów kontenerowych z Chin do Sławkowa

UTLC ERA testuje alternatywną trasę przejazdu pociągów kontenerowych z Chin do Sławkowa

04 stycznia 2021 | Źródło: UTLC ERA / kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

UTLC ERA testuje nowy korytarz dla dostaw towarów ekspresowymi pociągami kontenerowymi z Chin do Europy. Nowa usługa pozwoli zdywersyfikować przepływy ładunków i zmniejszyć obciążenie infrastruktury granicznej

Fot. UTLC ERA

UTLC ERA wraz z Belintertrans-Germany GmbH (BIT-Germany) i CFTS Liski przeprowadzili testowy przejazd pociągu kontenerowego z Chin do Europy na trasie Chongqing (Chiny) - Sławków (Polska) z wykorzystaniem przejścia granicznego Goryń / Udritsk. Pociąg przejechał przez terytorium Kazachstanu, Rosji, Białorusi i dalej przez terytorium Ukrainy i Polski, bez konieczności wykonywania operacji przeładunkowych z toru „szerokiego” na „normalny”, zarówno na przejściu granicznym Brześć / Malaszewicze, jak i na całej trasie UTLC ERA aż do stacji docelowej w Sławkowie w Polsce. Testowany przebieg trasy zdywersyfikuje potoki towarowe, zmniejszy obciążenie infrastruktury granicznej, a także zapewni niezbędny margines bezpieczeństwa dla przyszłego wzrostu natężenia ruchu na trasie Chiny-Europa.

„Aby zapewnić wysoką jakość usług, konieczne jest zapewnienie dużej prędkości transportu, tym samym skrócenie całkowitego czas przejazdu pociągu. Pociąg towarowy jest w stanie pokonać dziennie ponad 1200 km, a jedyne miejsce, w którym może się zatrzymać i wydłużyć czas przejazdu, to przejścia graniczne. Wspólnie z naszymi akcjonariuszami nasze podstawowe wysiłki technologiczne koncentrują się na skróceniu tego czasu. Zaangażowanie nowych przejść granicznych, a także dywersyfikacja rosnących przepływów towarowych jest przykładem takiego rozwiązania. Spodziewamy się, że trasa przez przejście graniczne Goryń z wykorzystaniem infrastruktury Ukrainy stanie się dobrym punktem wzrostu dla przyszłego rozwoju usług UTLC ERA ”- komentuje Alexey Grom, Dyrektor Generalny UTLC ERA SA.

Całkowity czas przejazdu pociągu na trasie wyniósł 16 dni. Pociąg towarowy składający się z 50 załadowanych czterdziestostopowych kontenerów wyruszył ze stacji Chongqing 8 grudnia. Przejazd na „szeroki” tor odbył się na przejściu granicznym Altynkol / Dostyk. Pociąg przybył na stację Sławków 24 grudnia. Czas tranzytu na odcinku Dostyk - Sławków wyniósł 7 dni.