Żądne ekspansji zagranicznej ČD Cargo zasila się nowoczesnym taborem.

Żądne ekspansji zagranicznej ČD Cargo zasila się nowoczesnym taborem.

10 stycznia 2021 | Źródło: ČD Cargo / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

ČD Cargo - czeski przewoźnik towarowy, ogłosiło zwycięzcę przetargu na wydzierżawienie siedmiu lokomotyw wielosystemowych na okres jednego roku, z możliwością przedłużenia o 3 do 12 miesięcy. Zwycięzcą jest Alpha Trains, a pierwszych pięć lokomotyw pojawiło się już w Czechach w Ústí nad Labem 04.01.2021r. Lokomotywy dzierżawione od Alpha Trains to Vectrony MS, które są dopuszczone do eksploatacji w Czechach, we wszystkich sąsiednich krajach, a także na Węgrzech i w Holandii.

Pierwsze dwa Vectrony oklejone logotypem ČD Cargo. Fot. ČD Cargo

Lokomotywy będą wykorzystywane głównie za granicą dla wzmocnienia stale rozwijającej się działalności oddziałów w Niemczech i Austrii. Nie wyklucza się jednak również wykorzystania ich w innych krajach. Eksploatacja wydzierżawionych lokomotyw powinna rozpocząć się tuż po przejęciu w pierwszych tygodniach stycznia. Pięć maszyn zostanie uzupełnionych o pozostałe dwa Vectrony.

Przetarg dotyczył dzierżawy lokomotyw Siemensa, gdyż spółka dysponuje już takimi maszynami i ma odpowiednią ilość maszynistów przeszkolonych do ich prowadzenia.

"Pociąg lokomotyw" w malaturze Alpha Trains tuż po przybyciu do Ústí nad Labem. Fot. ČD Cargo

ČD Cargo, wynajmując te lokomotywy, częściowo rekompensuje sobie opóźnienie w dostawach lokomotyw serii 388 od firmy Bombardier, które spowodowane jest  przedłużaniem się procesu ich homologacji.

Lokomotywa Vectron MS dysponuje mocą 6,4 MW, jest wyposażona w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3) oraz rozwija maksymalną prędkość 160 km/h. Lokomotywa posiada homologację na Polskę, Niemcy, Austrię, Czechy, Słowację, Węgry, przy czym pojazdy z platformy Vectron zostały dopuszczone do eksploatacji aż w 20 europejskich krajach.

Alpha Trains to firma zajmująca się leasingiem taboru kolejowego, działająca w krajach Unii Europejskiej i EFTA w Europie kontynentalnej.