Stadler i Rail Operations (UK) Limited podpisują kontrakt na nowe lokomotywy tri-mode Class 93

Stadler i Rail Operations (UK) Limited podpisują kontrakt na nowe lokomotywy tri-mode Class 93

14 stycznia 2021 | Źródło: Stadler Rail Group
PODZIEL SIĘ

Stadler i Rail Operations (UK) Limited podpisały umowę ramową na dostawę trzydziestu lokomotyw tri-mode Class 93, które będą wspierać wymogi dekarbonizacji kolei w Wielkiej Brytanii. Pierwsza partia 10 lokomotyw ma być dostarczona na początku 2023 roku.

Fot. Stadler Rail Group

Stadler i brytyjska firma Rail Operations (UK) Limited podpisały umowę ramową na dostawę trzydziestu lokomotyw tri-mode Class 93. Zaawansowane lokomotywy znacznie zmniejszą emisje CO2 zarówno w przypadku kolejowych przewozów towarowych, jak i potencjalnych usług transportu pasażerskiego, podkreślając zielone referencje Stadler i demonstrując jego zaangażowanie w dekarbonizację. Dostawy mają rozpocząć się na początku 2023 roku.

Class 93 to lokomotywa Bo’Bo 'o ruchu mieszanym (przeznaczona zarówno do ruchu pasażerskiego jak i towarowego), oparta na lokomotywach Stadler Class 68 i Class 88, które od kilku lat z powodzeniem działają w Wielkiej Brytanii. Jest w stanie osiągnąć większą prędkość niż poprzednie; tj. 110 mil na godzinę (177 km/h) zamiast 100 mil na godzinę (161 km/h).

Pierwsza lokomotywa trójmodowa Stadlera ma trzy różne źródła zasilania. W trybie elektrycznym może pracować na liniach napowietrznych 25kV AC o mocy 4000 kW. Ponadto lokomotywa jest wyposażona w silnik CATERPILLAR C32 i zestawy akumulatorów trakcyjnych z tlenkiem tytanu litu (LTO), dzięki czemu może pracować na liniach niezelektryfikowanych. Silnik wysokoprężny ma nominalną moc 900 kW i spełnia wymogi emisji UE 97/68 Stage V. Dwa zestawy akumulatorów LTO zapewniają 400 kW dodatkowej mocy, aby zasilić silnik, gdy lokomotywa pracuje w trybie hybrydowym z silnikiem wysokoprężnym / elektrycznym, a także podczas manewrowania na ostatniej mili.

Komentując umowę, Karl Watts, dyrektor generalny Rail Operations (UK) Limited, powiedział -Przemysł kolejowy odegrał bardzo pozytywną rolę w zrozumieniu swojej roli w ograniczaniu emisji dwutlenku węgla i poprawie jakości powietrza w miastach. Flota klasy 93, ze swoim szeregiem ekologicznych preferencji, pozwoli nam być liderem we wspieraniu przemysłu kolejowego w osiąganiu celów dekarbonizacji. Co więcej, dzięki imponującej, najnowocześniejszej specyfikacji, lokomotywy klasy 93 pozwalają nam również rozwijać nowe rynki i unowocześniać wiele aspektów działalności kolejowej w Wielkiej Brytanii ”.

Iñigo Parra, CEO Stadler Valencia dodała: „Innowacyjne i opłacalne rozwiązanie zapewni przyjazne dla środowiska usługi transportu kolejowego, wspierające krajowe strategie dekarbonizacji i promujące przejście na kolej”.