Freightliner PL, spółka zajmującą się przewozem towarów koleją w Polsce i w krajach sąsiednich, należąca do Genesee & Wyoming – amerykańskiego koncernu branży transportu kolejowego zmienia logo i kolory firmowe. Przewoźnik ujednolica swoje symbole z Grupą Genesee & Wyoming, utrzymując nazwę Freightliner PL. Lokomotywy w zmienionej malaturze pojawiły się już wcześniej w siostrzanej spółce w Niemczech. Dzisiaj Freightliner PL zaprezentował pierwszą lokomotywę ze swojej floty w nowych pomarańczowo-czarno-żółtych barwach.
Genesee & Wyoming Incorporation jest obecna na czterech kontynentach, będąc właścicielem lub dzierżawcą 116 przedsiębiorstw kolejowych, działających w dziewięciu zarządzanych lokalnie regionach, zatrudniających 7300 pracowników obsługujących 3000 klientów.
Freightliner PL działalność operacyjną w Polsce rozpoczął w 2007 roku i w krótkim czasie stał się ważnym dostawcą usług towarowego transportu kolejowego. Jako pierwsi i jedyni w Polsce rozpoczęli działalność opierając się na fabrycznie nowym taborze.
To pierwsza lokomotywa w nowych barwach w Polsce. Jak informuje przewoźnik następne lokomotywy w nowej malaturze pojawią się kiedy nadejdzie ich technologiczny czas odświeżenia malowania.
Logo Genesee & Wyoming, do którego nawiązuje nowy logotyp Freightliner PL, zostało zaprojektowane przez znanego amerykańskiego grafika Miltona Glasera, który stworzył też znak I [love] NY, plakat dla Boba Dylana, czy plakat do serialu MadMen.