Warszawa Zachodnia – zmiany w kursowaniu pociągów WKD w weekendy

Warszawa Zachodnia – zmiany w kursowaniu pociągów WKD w weekendy

29 stycznia 2021 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Na stacji Warszawa Zachodnia utrzymany jest przejazd pociągów dalekobieżnych oraz regionalnych. W cztery najbliższe weekendy w soboty i niedziele (30-31.01., 06-07.02., 13-14.02., 20-21.02) ograniczony jest dojazd pociągami WKD ze stacji Warszawa Zachodnia do stacji Warszawa Śródmieście WKD.

Fot. WKD

Kolejka WKD będzie kończyć oraz rozpoczynać przejazdy ze stacji Warszawa Reduta Ordona. Dla podróżnych zapewniona będzie autobusowa komunikacja na odcinku Warszawa Aleje Jerozolimskie – Warszawa Śródmieście WKD. Podróżni są na bieżąco informowani przez komunikaty głosowe o zmianach w komunikacji. Czas i zakres prac jest uzgodniony z przewoźnikami. WKD szczegółowo informuje o organizacji ruchu w weekendy.

Na stacji od strony ul. Tunelowej, podróżni nadal mogą korzystać w dotychczasowym zakresie z komunikacji na pętli autobusowej.  Plac jest „przesunięty” bliżej ul. Kolejowej. Droga dojścia została oznakowana. Zmiany były niezbędne ze względu na zakres prac budowlanych.

Fot. Błażej Mstowski / PKP PLk

ORGANIZACJA RUCHU POCIĄGÓW WKD ORAZ ZASTĘPCZEJ KOMUNIKACJI AUTOBUSOWEJ WKD:

Pociągi WKD będą kursowały w następujących relacjach:

  • Grodzisk Mazowiecki Radońska – Warszawa Reduta Ordona
  • Milanówek Grudów – Warszawa Reduta Ordona z przesiadką dla podróżnych odbywających przejazd w relacji do centrum i z powrotem do zastępczej komunikacji autobusowej na przystanku osobowym „Warszawa Aleje Jerozolimskie”
  1. Odcinek Warszawa Reduta Ordona – Warszawa Śródmieście WKD będzie całkowicie zamknięty dla ruchu pociągów.
     
  2. Na odcinku Komorów – Warszawa Reduta Ordona ruch pociągów będzie odbywał się dwukierunkowo po obydwu torach, tj. dwukierunkowo po torze nr 1 (tor prawy w kierunku od Warszawy do Komorowa, którym podstawowo będą się poruszały pociągi w relacjach do/z Grodziska Mazowieckiego) oraz dwukierunkowo po torze nr 2 (tor prawy w kierunku od Komorowa do Warszawy, którym podstawowo będą się poruszały pociągi w relacjach z/do Milanówka).
     
  3. Na odcinku Warszawa Aleje Jerozolimskie – Warszawa Śródmieście WKD zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa.
     
  4. Na przystanku osobowym Warszawa Aleje Jerozolimskie zostanie zorganizowany punkt przesiadkowy pomiędzy pociągami WKD oraz pojazdami zastępczej komunikacji autobusowej (ZKA) WKD obsługującymi relację Warszawa Aleje Jerozolimskie – Warszawa Śródmieście WKD. Pojazdy ZKA oznaczone jako „ZA1” będą zatrzymywać się na przystankach autobusowych ZTM w zespole przystankowym pn. „PKP WKD Aleje Jerozolimskie”, zlokalizowanych na wiadukcie nad torami linii kolejowej WKD.
     
  5. W autobusach komunikacji zastępczej nie ma możliwości zakupu biletu WKD. Przypominamy, że bilety jednorazowe WKD można zakupić „na zapas” w kasach biletowych, biletomatach oraz punktach ajencyjnych (sklepach, kioskach) na linii WKD.
     
  6. Podróżni korzystający z zastępczej komunikacji autobusowej zobowiązani są do podróżowania tą komunikacją na podstawie ważnego biletu WKD jednorazowego lub okresowego. W związku z brakiem możliwości skasowania biletu jednorazowego w autobusie, pasażerowie rozpoczynający podróż zobowiązani są skasować odręcznie bilet jednorazowy w miejscu przeznaczonym na odcisk datownika, wpisując w sposób trwały datę, godzinę i minuty rozpoczęcia przejazdu.
Fot. Martyn Jandula / PKP PLK

Warszawa Zachodnia zmienia się dla podróżnych

Zmiany w organizacji ruchu związane są z modernizacją stacji Warszawa Zachodnia. Na peronie 1 WKD będzie pracować palownica. Roboty są niezbędne do budowy kładki. Już jest przygotowany tymczasowy przejazd techniczny od strony Al. Jerozolimskich. Tędy zostanie wprowadzony specjalny sprzęt. Teren prac jest pod nadzorem pracowników wykonawcy, zabezpieczony oraz oznakowany. Roboty nie wpływają na bezpieczeństwo podróżnych.

Modernizacja stacji Warszawa Zachodnia zapewni lepszy dostęp pasażerów do pociągów aglomeracyjnych, regionalnych i dalekobieżnych. Na najbardziej obciążonej ruchem stacji sprawniejsza będzie obsługa pociągów. Zwiększy się możliwość łączenia podróży koleją i komunikacją miejską.