Lokomotywa Bombardier Traxx DC3 w barwach RAILPOOL na testach w Żmigrodzie.

Lokomotywa Bombardier Traxx DC3 w barwach RAILPOOL na testach w Żmigrodzie.

12 lutego 2021 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie Raipool poddaje testom EMC, swoją pierwszą lokomotywę Traxx DC3 z funkcją Last Mile przeznaczoną dla polskiego operatora. Z informacji uzyskanych przez Kurier Kolejowy wynika, że leasingodawca testuje lokomotywę dla Orlen KolTrans. 

TRAXX DC3 na testach w Żmigrodzie. Fot. Aleksander Kędzierski

Railpool rozpoczął testy EMC swojej pierwszej lokomotywy Traxx DC3 z funkcją Last Mile dla Polski. Lokomotywa jest przeznaczona dla Orlen KolTrans. Traxx DC3 z oznaczeniem 91 51 5170 141-3 PL-Rpool zjechał z linii produkcyjnej fabryki Bombardiera w Kassel w Niemczech 31 stycznia 2021 roku. Lokomotywę w trakcie testów w Żmigrodzie uwiecznił na zdjęciach Aleksander Kędzierski (zdjęcia prezentujemy za zgodą autora)

Traxx DC3 na testach w Żmigrodzie. Fot. Aleksander Kędzierski
Traxx DC3 na testach w Żmigrodzie. Fot. Aleksander Kędzierski

Jak dotąd Railpool w swoim parku maszyn w Polsce nie miał lokomotywyTraxx DC3,  ma jednak DC3 we Włoszech. Railpool ma w Polsce osiem lokomotyw elektrycznych poprzedniej generacji Traxx DC.

Producent Bombardier Transportation i Akiem, także zajmujący się leasingiem lokomotyw, zaprezentowali lokomotywę Traxx DC3 dedykowaną dla polskiego rynku na Targach KolejowychTrako 2019 w Gdańsku. Jak dotąd jednak poza testami w Lotos Kolej, żadna nie zaistniała na polskiej sieci kolejowej. 

Traxx DC3 przezentowany przez Akiem na Trako 2019. Fot. Adam Kupniewski / Kurier Kolejowy
Ten sam Traxx DC3 w barwach Lotos Kolej. Fot. Adam Kupniewski / Kurier Kolejowy