ÖBB i Siemens Mobility przedstawiają nowego Nightjeta

ÖBB i Siemens Mobility przedstawiają nowego Nightjeta

23 lutego 2021 | Źródło: ÖBB / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

ÖBB i Siemens Mobility zaprezentowały dziś w Wiedniu pierwsze lakierowane nadwozie i wygląd zewnętrzny nowej generacji Nightjet. Nowe, ultranowoczesne pociągi wejdą do eksploatacji pod koniec 2022 roku i będą najpierw wykorzystywane w połączeniach z Austrii i Niemiec do Włoch. Pierwsze 13 składów pociągów zostało już zamówionych przez ÖBB na podstawie umowy ramowej z Siemens Mobility, a kolejnych 20 pociągów ma zostać zleconych w tym roku.

Fot. ÖBB

Siedmioczęściowy Nightjet następnej generacji składa się z dwóch wagonów bezprzedziałowych, trzech wagonów z miejscami do leżenia i dwóch wagonów sypialnych. Ich konstrukcja łączy ultranowoczesne elementy z jeszcze wyższym poziomem komfortu pasażerów. Nowa koncepcja kuszetki oferuje również dodatkowe mini apartamenty dla osób podróżujących w pojedynkę, które zapewniają przyjemną podróż i relaksujący przyjazd. Podróż w wagonie sypialnym będzie jeszcze wygodniejsza, ponieważ każdy z przedziałów standardowych i deluxe ma własną toaletę i prysznic. Oferowane wcześniej zwykłe przedziały będą oczywiście nadal dostępne w nowym designie.

Źródło: Siemens Mobility

Nowością w nadchodzącej generacji Nightjet jest bezpłatna usługa WLAN, która wcześniej była dostępna tylko w pociągach dalekobieżnych Railjet. Podczas podróży pasażerowie Nightjet będą mogli bezpłatnie surfować po sieci ÖBB Railnet, przesyłać strumieniowo treści oraz korzystać z cyfrowych gazet i czasopism.

Nocne podróże dla pasażerów o niepełnej sprawności będą również możliwe w nowych Nightjets. Każdy z pociągów będzie miał wielofunkcyjny wagon z niskopodłogowym wejściem, bezbarierową kuszetką i odpowiednio przystosowana toaletą.

Fot. ÖBB

Andreas Matthä, dyrektor generalny ÖBB: „Decyzja podjęta w 2016 roku o wejściu na europejski biznes pociągów nocnych i ciągłym rozszerzaniu sieci pociągów nocnych była absolutnie słuszna. Jesteśmy już największym dostawcą usług nocnych pociągów w Europie, a nasze inwestycje w nowe i ultranowoczesne pociągi zapewnią, że będziemy mogli dalej rozwijać naszą pionierską rolę. Zapewniając większy komfort i prywatność, nasze nowe, najnowocześniejsze noktowizory w jasny i przekonujący sposób skupią się na zaspokajaniu potrzeb pasażerów ”.

Fot. Siemens Mobility

Michael Peter, dyrektor generalny Siemens Mobility: „Nowy Nightjet zachwyca większym komfortem pasażerów, a także zrównoważonym rozwojem i elastycznością i przez wiele lat będzie globalnym punktem odniesienia. Jedną z głównych cech pociągów są innowacyjne mini-apartamenty, które zapewniają pasażerom prywatność.  Nowo zaprojektowane lekkie wózki zapewniają wyjątkowo płynną i cichą pracę oraz zmniejszają zużycie energii przez cały cykl życia pociągu. Nasz Nightjet odegra kluczową rolę, jeśli chodzi o zapewnianie przyjaznych dla środowiska połączeń między miastami europejskimi i sprawi, że podróże koleją będą jeszcze bardziej atrakcyjne ”.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Mróz i śnieg nie opóźnił prac na Mierzei Wiślanej Mróz i śnieg nie opóźnił prac na Mierzei Wiślanej
Następny artykuł Pierwszy FLIRT ATR 803 Stadler Rail przeznaczony dla Lombardi trafił z Siedlec na testy do Żmigrodu Pierwszy FLIRT ATR 803 Stadler Rail przeznaczony dla Lombardi trafił z Siedlec na testy do Żmigrodu