Trwa przebudowa torów i obiektów między Trzebinią a Oświęcimiem.

Trwa przebudowa torów i obiektów między Trzebinią a Oświęcimiem.

11 marca 2021 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Jest już nowy tor na odcinku Libiąż – Oświęcim oraz w stacji Chełmek, a także nowe perony. Od 15 marca modernizacja linii Trzebinia – Oświęcim obejmie odcinek między Chrzanowem a Libiążem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują inwestycje za 303 mln zł netto, współfinansowane z POIiŚ.

Przystanek Gorzów Chrzanowski. Fot. Łukasz Huchała / PKP PLK

Podróżni korzystają z nowych peronów w Chrzanowie, Chełmku i Gorzowie. Pociągi jadą nowym torem między Libiążem a Oświęcimiem.

Od 15 marca między Chrzanowem a Libiążem modernizowany będzie tor wraz z siecią trakcyjną. Prace obejmą też m.in. wiadukt w Chrzanowie przy ul. Powstańców Styczniowych.

Kolejowy wiadukt ułatwi prowadzenie ruchu kolejowego - zostanie całkowicie przebudowany. W kwietniu rozpocznie się demontaż, a po zakończeniu prac obiekt będzie większy i szerszy, co znacznie usprawni komunikację drogową. Zamiast jednej jezdni, będą dwa pasy ruchu i dwa chodniki.

W Chrzanowie dzięki inwestycji PLK korzystnie zmieniają się cztery wiadukty. To obiekty przy ul. Zbożowej, Krakowskiej, 29 Listopada i Kadłubek. Kontynuowana jest również przebudowa  wiaduktów w Chełmku i w Gorzowie.

Chrzanow, ul. Zbożowa - przebudowywany wiadukt kolejowy Fot. PKP PLK

Wykonawca kontynuuje przebudowę torów i obiektów między Trzebinią a Oświęcimiem. Poza zmianami dla przewozów kolejowych, dzięki przebudowie wiaduktów i poszerzeniu jezdni poprawi się komunikacja drogowa.

Prace między Trzebinią a Oświęcimiem realizowane są z projektu za 800 mln, obejmującego odcinki Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. Efektem prac będzie m.in. skrócenie czas przejazdu prawie o połowę do nieco ponad 40 minut. Szeroki zakres prac zapewni sprawniejsze i bezpieczniejsze przejazdy pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h, a towarowych – 80 km/h. Mieszkańcy zyskują lepsze warunki podróży dzięki przebudowie 10 stacji i przystanków: Chrzanów, Chrzanów Śródmieście, Chełmek Fabryka, Gorzów Chrzanowski, Oświęcim, Brzeszcze, Brzeszcze Jawiszowice, Jawiszowice Jaźnik, Dankowice, Kaniów. Już z nowych peronów, przy pierwszym zmodernizowanym torze, podróżni korzystają w Chrzanowie, Chełmku i Gorzowie.

Na zmodernizowanych peronach montowane są nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne. Dla osób niedowidzących przewidziano system tzw. ścieżek dotykowych. W Chrzanowie i Oświęcimiu windy ułatwią komunikację wszystkim podróżnym.

Przystanek Chełmek Fabryka.  Fot. Łukasz Huchała PKP / PLK

Inwestycje na trasie Trzebinia – Oświęcim - Czechowice-Dziedzice wchodzą w skład projektu: „Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice”, współfinansowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ 5.1-12). Dofinansowanie unijne wynosi 686 518 646,97 PLN (netto). Zakończenie zasadniczych prac planowane jest na koniec 2021 r.

Rozkład jazdy na czas prac

Pociągi kursują wg ogłoszonego rozkładu jazdy. Niektóre składy pociągów POLREGIO mają zastępczą komunikację autobusową miedzy Trzebinią a Chrzanowem lub na całym odcinku Trzebinia - Oświęcim. Szczegóły na temat kursowania pociągów są w rozkładzie jazdy i na stronie internetowej portalpasazera.plrozkład-pkp.pl oraz na stronach przewoźników.