DB Cargo Polska rozbudowuje flotę lokomotyw i wagonów

DB Cargo Polska rozbudowuje flotę lokomotyw i wagonów

15 marca 2021 | Źródło: DB Cargo Polska
PODZIEL SIĘ

Zakupiony tabor zdynamizuje rozwój oferty spółki w zakresie przewozów intermodalnych z polskich portów na południe kraju i dalej w kierunku Czech oraz na południe Europy.

Fot. DB Cargo Polska

W ramach umowy, zawartej z firmą Siemens Mobility, dotychczasowy park maszynowy DB Cargo Polska, w którego składzie jeździ już 23 lokomotyw Vectron, wzmocniony zostanie o cztery wielosystemowe lokomotywy tej samej serii. Dostawa nowych lokomotyw nastąpi jeszcze w tym roku. Lokomotywy MS Vectron to jedne z najnowocześniejszych maszyn na rynku. Wyposażone są w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami, a moc 6,4 MW pozwala im rozwinąć maksymalną prędkość 160 km/h. Lokomotywy posiadać będą homologację na Polskę oraz Czechy. 

W ramach umowy z firmą Tatravagónka a.s., także do końca roku, dostarczone zostaną wagony platformy, 70 sztuk 80’ i 21 sztuk 90’. Wagony posiadać będą dopuszczenie do eksploatacji na rynku krajowym i europejskim. Będą przystosowane do eksploatacji w komunikacji międzynarodowej. Będą w pełni odpowiadać wymaganiom interoperacyjności kolei wg TSI. 

Fot. DB Cargo Polska

„Ta inwestycja potwierdza, że DB Cargo Polska jest wiarygodnym i stabilnym graczem na rynku. Mimo trudnej sytuacji ekonomicznej wywołanej panującą pandemią, konsekwentnie realizujemy zamierzone cele, dostarczając dobrej jakości usługi logistyczne, których oczekują nasi klienci - mówi Marek Staszek, Prezes Zarządu DB Cargo Polska - Cieszę się, że tą inwestycję udaje nam się zrealizować w Europejskim Roku Kolei. W czasie, w którym cała Europa wskazuje na kolej widząc w niej przyszłość bezpiecznego, stabilnego, zielonego transportu - dodaje.

Zakup lokomotyw i wagonów realizowany jest przy wsparciu funduszy unijnych, we współpracy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT), w ramach projektu „Usprawnienie transportu intermodalnego w Polsce poprzez połączenie terminali kontenerowych na wybrzeżu bałtyckim i terminali dystrybucyjnych w południowej Polsce z osią transportową, łączącą Europę zachodnią z krajami WNP i Chinami”.

Celem projektu jest stworzenie warunków do uruchomienia stałych kolejowych połączeń intermodalnych oraz poprawa jakości świadczonych usług w tym zakresie. 

„W tym roku naszą uwagę chcemy skupić na rozwoju usług w obszarze transportu intermodalnego. Dzięki zakupionemu taborowi będziemy mogli zaoferować naszym klientom nowe rozwiązania logistyczne w tym zakresie - mówi Paweł Pucek, Członek Zarządu ds. Sprzedaży - Chcemy uczestniczyć w obsłudze strumieni przewozowych na osi Północ-Południe, z polskich portów nad Bałtykiem do południowej granicy i dalej do portów leżących nad Adriatykiem - dodaje.