SWIETELSKY AG z dużym zamówieniem dla Rail Baltica w Rydze.

SWIETELSKY AG z dużym zamówieniem dla Rail Baltica w Rydze.

22 marca 2021 | Źródło: SWIETELSKY AG
PODZIEL SIĘ

Konsorcjum BSL Infra składające się z austriackiej firmy Swietelsky oraz łotewskich firm SIA Binders i LNK Industries podpisało kontrakt na budowę dworca kolejowego i infrastruktury towarzyszącej w Międzynarodowym Porcie Lotniczym w Rydze na Łotwie. Wielkość zamówienia konsorcjum to około 240 mln euro.

Wizualizacja dworca kolejowego na Międzynarodowym Lotnisku w Rydze. Źródło: Swietelsky AG

Austriacka firma - specjalista ds. budowy torów SWIETELSKY zbuduje dworzec kolejowy i infrastrukturę Rail Baltica na lotnisku w stolicy Łotwy, Rydze. Na potrzeby projektu budowlanego Austriacy utworzyli spółkę joint venture z łotewskimi firmami SIA BINDERS i AS LNK Industries.

SWIETELSKY jest europejskim liderem w budownictwie kolejowym i odnosi międzynarodowe sukcesy w 19 krajach. Dzięki zaawansowanym technologicznie maszynom firma zrewolucjonizowała i ukształtowała budowę kolei pod względem wydajności i bezpieczeństwa pracy.

Wizualizacja dworca kolejowego na Międzynarodowym Lotnisku w Rydze. Źródło: Swietelsky AG

Prace mają być realizowane w pięciu fazach od 2021 r. do grudnia 2025 r. Zamówienie obejmuje wykonanie budynku dworca z 2 kondygnacjami z konstrukcji stalowej, z elewacjami drewniano-szklanymi wraz z infrastrukturą towarzyszącą, wiadukty, środki ochrony przed hałasem, drogi dojazdowe, wiadukty, nasypy, wiadukt kolejowy nad autostradą oraz łącznie 16 km linii kolejowej. Dwa tory zostaną zaprojektowane dla prędkości 160 kilometrów na godzinę i będą zawierać siedem zwrotnic.

Wizualizacja dworca kolejowego na Międzynarodowym Lotnisku w Rydze. Źródło: Swietelsky AG

Etapowa budowa rozpocznie się w maju 2021 roku. Pierwsza faza obejmuje budowę dróg dojazdowych oraz budowę trzypoziomowego zespołu stacji na lotnisku. Na pierwszej kondygnacji znajdzie się parking, schody, schody ruchome i windy prowadzące na kolejne kondygnacje, a także zielony korytarz - przejście między terminalami kolejowym i lotniczym, w tym dla pasażerów przyjeżdżających samochodami i komunikacją miejską. Na drugim poziomie znajdą się przestronne, wygodne i jasne poczekalnie, kasy biletowe, punkty informacyjne. Na trzecim poziomie zostaną pobudowane perony dla pociągów dużych prędkości i pociągów kursujących wahadłowo między centrum Rygi a lotniskiem, zgodnie z harmonogramem co 30 minut. Stacja będzie odbierać i odprawiać cztery pociągi dużej prędkości dziennie. W pobliżu terminala powstaną parkingi dla samochodów i rowerów, stacje ładowania pojazdów elektrycznych.