"Polak Węgier dwa bratanki" - Z Kuźni Raciborskiej do Budapesztu

"Polak Węgier dwa bratanki" - Z Kuźni Raciborskiej do Budapesztu

23 marca 2021 | Źródło: RAFAMET S.A.
PODZIEL SIĘ

Kolejne zamówienie dla firmy RAFAMET S.A. Tym razem produkowane w Kuźni Raciborskiej maszyny pracować będą w stolicy Węgier, gdzie znajduje się  najstarsza linia kolei podziemnej w Europie kontynentalnej ( Linia M1), otwarta 3 maja 1896 z okazji obchodów tysiąclecia państwa węgierskiego.

Parlament Republiki Wegierskiej w Budapeszcie.. Fot.Rafamet S.A.

Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. jest producentem obrabiarek specjalnych do obróbki kolejowych zestawów kołowych i należy w tej branży do czołówki przedsiębiorstw działających na rynku globalnym. Spółka niedawno podpisała kontrakt na dostawę na Węgry trzech maszyn. Termin realizacji umowy ustalono na 10-12 miesięcy.

Przedmiotem kontraktu są dwie tokarki podtorowe typu UGE 180 N oraz jeden szynowo-drogowy wózek manewrowy typu 3 RS.

- Urządzenia będą pracować w warsztatach tramwajów oraz metra w Budapeszcie – mówi Łukasz Huk, Kierownik Sprzedaży w firmie RAFAMET S.A., zajmujący się rynkiem węgierskim. - Jesteśmy jednym z kluczowych dostawców maszyn do obróbki zestawów kołowych na rynku węgierskim. Pierwsze obrabiarki dostarczaliśmy tam już w latach 50 XX wieku. Wartym podkreślenia jest fakt, że obecnie kolejnictwo na Węgrzech przeżywa „drugą młodość”. Cieszymy się więc, że produkowane w Kuźni Raciborskiej maszyny będą pracować w Budapeszcie (Linia M1) w najstarszej podziemnej kolei w Europie kontynentalnej  – wyjaśnia Łukasz Huk, dodając jednocześnie, że budowa Linii M1 związana była m.in. z obchodami 1000-lecia Węgier, co zaowocowało nadaniem jej miana Milenijnej Kolei Podziemnej (Millenniumi Földalatti Vasút).

Fot.Rafamet S.A.

Warto wyjaśnić, że tokarka podtorowa UGE 180 N jest sterowaną numerycznie dwusuportową tokarką specjalną przeznaczoną do regeneracji profili kół jezdnych i powierzchni ciernych tarcz hamulcowych lekkich pojazdów trakcji szynowej, bez konieczności demontażu zestawów kołowych z pojazdów szynowych (tramwajów, wagonów metra, etc).

Z kolei szynowo-drogowy wózek manewrowy 3RS przeznaczony jest do przemieszczania pojazdów szynowych o masie całkowitej do 350 ton po torach kolejowych lub po płaskich powierzchniach np. hal produkcyjnych, placów manewrowych, platformach załadowczych czy utwardzonych drogach wewnętrznych  przedsiębiorstw  w obrębie zamkniętych przestrzeni przemysłowych (kolejowe zakłady naprawcze, zajezdnie metra i tramwajów, porty morskie, itp.).