Kolejne lokomotywy TRAXX MS3 przeznaczone dla ČD Cargo dotarły z Kassel do Czech

Kolejne lokomotywy TRAXX MS3 przeznaczone dla ČD Cargo dotarły z Kassel do Czech

24 marca 2021 | Źródło: ČD Cargo / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

ČD Cargo jest pierwszym przewoźnikiem w Czechach, który zakupił lokomotywy serii MS3. W sumie zamówił dziesięć lokomoty, wszystkie powinne trafić do odbiorcy do końca marca br. W swojej flocie przewoźnik posiada wielosystemowe lokomotywy Siemens Vectron, którymi realizuje przewozy zagraniczne, lokomotywy TRAXX także przewidziane sa do obsługi ruchu międzynarodowego.

Fot. Radek Šporn

ČD Cargo i Bombardier podpisały umowę na dostawę do 50 lokomotyw TRAXX MS3, w tym pierwsza część na 10 lokomotyw. ČD Cargo będzie wykorzystywać lokomotywy w przewozach towarowych i pasażerskich na liniach w Czechach, Słowacji, Niemczech, Austrii, Polsce i na Węgrzech oraz rozszerzy swój zakres na Słowenię i Chorwację.

Fot. Radek Šporn

Dostarczone  lokomotywy po zakończeniu wszystkich procedur legislacyjnych i technicznych, będą stopniowo wprowadzane do eksploatacji w kwietniu 2021 r. Na razie będą eksploatowane na liniach kolejowych Republiki Czeskiej.

ČD Cargo to jeden z najważniejszych przewoźników kolejowych w Unii Europejskiej. Świadczy usługi nie tylko w tysiącach lokalizacji w Czechach, ale posiada również licencje na prowadzenie pociągów w Austrii, Niemczech, Polsce i na Słowacji. Flota ČD Cargo składa się z prawie 800 lokomotyw i ponad 20 000 wagonów.

Fot. Radek Šporn

Bombardier Transportation Czechy (obecnie Alstom)  jest drugą co do wielkości firmą produkującą pojazdy szynowe w Czechach. Zakład produkcyjny Alstom w Czeskiej Lipie zatrudniający ponad 1300 pracowników jest kluczowym dostawcą spawanych elementów do pociągów regionalnych i podmiejskich, tramwajów i metra dotychczas produkowanych przez Bombardiera. Produkty Bombardier na co dzień wspierały transport kolejowy i miejski w Czechach. Prawie 50 lokomotyw TRAXX jest eksploatowanych przez kilku operatorów, dla których Bombardier zapewniał również serwis i konserwację. Ponadto praskie metro A i B są wyposażone w rozwiązanie transportu publicznego BOMBARDIER CITYFLO 350. Alstom po przejęciu części kolejowej Bombardiera kontynuje dotychczasowe działania zakładu.