Trwaja prace torowe prowadzone przez warszawską firmę INTOP pomiędzy stacjami Opole Groszewice i Opole Główne. Po demontażu podtorza i nawierzchni torowej (o czym informowalismy w poprzednim raporcie), toru po którym prowadzony był ruch w kierunku Opola Głównego, trwają intensywne roboty budowlane nad jego odtworzeniem, a jednocześnie coraz bardziej zaawansowana jest budowa peronu 1A na stacji Opole Główne. Równolegle do prac realizowany jest ruch pociągów po sąsiednim torze.
Wiele zmieniło się na placu budowy od poprzedniej relacji naszego fotoreportera Adama Kupniewskiego. W czasie gdy dokumentował pierwsze tygodnie prac przeprowadzana była stabilizacja podłoża pod nowy tor na odcinku od przejazdu kolejowego w 97 kilometrze w ciągu al. Przyjaźni do stacji Opole Główne. Jednocześnie kontynuowane były pracy przy montażu słupów trakcyjnych na posadowionych w ziemi głowicach fundamentowych, kończono wylewanie fundametów pod ekrany akustyczne wzdłuż ulicy Marek z Imielnicy oraz budowę trzech przepustów kolejowych.
W efekcie tych prac na prawie całym odcinku ustabilizowane jest juz podłoże, ustawione są słupy trakcyjne i słupy pod bramki. Ich montaż przeprowadzony będzie jeszcze przed świętami. Kończone są przepusty oraz mury oporowe wzdłuż torów na odcinku między przejazdem kolejowym 97, a przejazdem kolejowym na 98 kilometrze, osadzane są słupy, w których zamontowane będą ekrany dźwiękochłonne.
Coraz bardziej zaawansowane są roboty przy budowie peronu 1A na stacji kolejowej Opole Główne. Zaczęto układać płyty na peronie, przedtem zakładając elementy odwodnienia aco. Ustawione zostały równiez pierwsze słupy trakcyjne.
Inwestycja pod nazwą „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie” linia kolejowa 132 Bytom – Wrocław Główny na odcinku Opole Groszowice – Opole Zachodnie w zakresie linii 132 od km 97,210 do km 101,100. realizowana jest w ramach programu CEF (Connecting Europe Facility 2014 – 2020). Wartość umowy wynosi blisko 275 mln zł (netto), a termin realizacji to 28 miesięcy.