Pierwszy pociąg CoolRail pełen świeżych owoców i warzyw przyjechał do Danii bezpośrednią trasą kolejową z Walencji w Hiszpanii. Z pośrednim przystankiem w Kolonii w Niemczech specjalny pociąg ze świeżymi towarami pokonał podróż trwającą pięć dni - dość konkurencyjny czas tranzytu. Testy tej usługi odbyły się już przed oficjalną wysyłką, a obecnym celem jest regularne, cotygodniowe połączenie,.
CoolRail był już znany ze swoich przewozów między Hiszpanią a Rotterdamem. Od pewnego czasu CoolRail planuje rozszerzyć swoje usługi na kraje skandynawskie. Rosnące zapotrzebowanie ze strony klientów w tej części Europy zachęciło do wprowadzenia nowej usługi. Po testach pierwszy pociąg CoolRail wypełniony świeżymi owocami i warzywami przyjechał do Danii bezpośrednim pociągiem z Walencji w Hiszpanii
Z przystankiem pośrednim w Kolonii w Niemczech ten pociąg ze świeżymi produktami pokonał trasę w ciągu pięciu dni, co według profesjonalistów jest dość konkurencyjnym czasem tranzytu. W drodze powrotnej pociąg będzie przewoził puste palety należące do firmy Euro Pool System (EPS), która wraz z Transfesa Logistics odpowiada za projekt CoolRail.
Pierwotnie towary przeznaczone dla krajów skandynawskich docierały do Rotterdamu, skąd płynęły dalej na północ drogą morską. Nowa usługa koleją przez Danię skraca teraz całą podróż. To połączenie wykorzystuje 45-stopowe kontenery chłodnicze holenderskiej firmy UNIT45, takie same jak te, które są używane przez inne usługi CoolRail między Hiszpanią a północną Europą. Niepowodzenia połączęnia Valence - Rotterdam, które doprowadziły do jego przerwania, skłoniły CoolRail do ulepszenia swoich procecedur w celu zwiększenia efektywności i niezawodności. Doprowadziło to do wznowienia usługi, najwyraźniej wysiłki te zaczęły się opłacać ..
Tranfesa Logistics poczyniła ogromne wysiłki i dokonała postępów w umacnianiu CoolRail jako najbardziej zrównoważonej i wydajnej sieci dystrybucji do transportu świeżych produktów w całej Europie. Od maja 2019 r., kiedy to pierwszy pociąg z produktami przejechał z Walencji do portu w Rotterdamie, CoolRail w znacznym stopniu osiągnąła swój pierwotny cel. W październiku 2020 firma CoolRail ogłosiła rozbudowę swojej sieci. Transport świeżych towarów byłby możliwy do nowych miejsc docelowych, takich jak Niemcy, kraje skandynawskie i Wielka Brytania. Około pięć miesięcy później widzimy, że plany ekspansji stają się rzeczywistością, łącząc ośrodki w Europie Środkowej i obiecując większy wzrost. Specjalnie dla krajów skandynawskich, które przywiązują dużą wagę do podnoszenia świadomości ekologicznej, CoolRail zapewnia najbardziej zrównoważone rozwiązanie w transporcie świeżych produktów, z możliwie mniejszą emisją CO2.
UNIT45 koncentruje się wyłącznie na rozwoju, budowie, finansowaniu i dostawie 45-stopowych kontenerów paletowych, spełniających specyficzne wymagania klienta. Koncepcja kontenera o długości 45 stóp stanowi najbardziej efektywne rozwiązanie problemów logistycznych w przyszłości i jest w pełni zgodna z prawodawstwem europejskim. Nacisk kładziony jest na innowacyjność na najwyższym poziomie i zastosowanie wysokiej jakości materiałów, mające na celu zwiększenie użyteczności koncepcji 45 stóp w praktyce. Jako „innowator intermodalny”, firma z Rotterdamu jest niekwestionowanym liderem na rynku w tym segmencie.
Zastosowana jednostka chłodnicza była pierwszym kontenerem chłodni w Europie o wystarczającej ładowności, aby obsłużyć 33 europalety. Ten genialnie zaprojektowany lekki pojemnik jest skonstruowany przy użyciu idealnego połączenia aluminium i stali o wysokiej wytrzymałości. Ta jednostka chłodnicza nie tylko wymaga mniejszych inwestycji niż przyczepy chłodnicze, ale jest również trwała i wymaga niewielkiej konserwacji. Opracowano wbudowany system chłodzenia, który oszczędza przestrzeń ładunkową i może być dostarczony w ramach umowy serwisowej oraz systemu śledzenia i śledzenia. Systemy te łączą w sobie maksymalną wydajność chłodniczą z doskonałą oszczędnością energii. Wewnątrz chłodnia jest wykończona płaską aluminiową podłogą, przy czym układ systemu zabezpieczenia ładunku jest całkowicie zgodny ze specyfikacją klienta.
UNIT45 zapewnia bezpieczeństwo, a ładunek może być monitorowany przez cały czas podczas transportu, oferując opcjonalny system śledzenia i śledzenia w chłodniach spalinowo-elektrycznych. W ten sposób można w każdej chwili sprawdzić, gdzie znajduje się ładunek.