Nowy pociąg CoolRail ze świeżymi owocami i warzywami między Hiszpanią a Danią

Nowy pociąg CoolRail ze świeżymi owocami i warzywami między Hiszpanią a Danią

04 kwietnia 2021 | Źródło: Mediarail.be – Rail Europe News
PODZIEL SIĘ

Pierwszy pociąg CoolRail pełen świeżych owoców i warzyw przyjechał do Danii bezpośrednią trasą kolejową z Walencji w Hiszpanii. Z pośrednim przystankiem w Kolonii w Niemczech specjalny pociąg ze świeżymi towarami pokonał podróż trwającą pięć dni - dość konkurencyjny czas tranzytu. Testy tej usługi odbyły się już przed oficjalną wysyłką, a obecnym celem jest regularne, cotygodniowe połączenie,.

 

Fot. Mediarail.be – Rail Europe News

CoolRail był już znany ze swoich przewozów między Hiszpanią a Rotterdamem. Od pewnego czasu CoolRail planuje rozszerzyć swoje usługi na kraje skandynawskie. Rosnące zapotrzebowanie ze strony klientów w tej części Europy zachęciło do wprowadzenia nowej usługi. Po testach pierwszy pociąg CoolRail wypełniony świeżymi owocami i warzywami przyjechał do Danii bezpośrednim pociągiem z Walencji w Hiszpanii

Z przystankiem pośrednim w Kolonii w Niemczech ten pociąg ze świeżymi produktami pokonał trasę w ciągu pięciu dni, co według profesjonalistów jest dość konkurencyjnym czasem tranzytu. W drodze powrotnej pociąg będzie przewoził puste palety należące do firmy Euro Pool System (EPS), która wraz z Transfesa Logistics odpowiada za projekt CoolRail.

Pierwotnie towary przeznaczone dla krajów skandynawskich docierały do ​​Rotterdamu, skąd płynęły dalej na północ drogą morską. Nowa usługa koleją przez Danię skraca teraz całą podróż. To połączenie wykorzystuje 45-stopowe  kontenery chłodnicze holenderskiej firmy UNIT45, takie same jak te, które są używane przez inne usługi CoolRail między Hiszpanią a północną Europą. Niepowodzenia połączęnia Valence  - Rotterdam, które doprowadziły do ​​jego przerwania, skłoniły CoolRail do ulepszenia swoich procecedur w celu zwiększenia efektywności i niezawodności. Doprowadziło to do wznowienia usługi, najwyraźniej wysiłki te zaczęły się opłacać ..

Tranfesa Logistics poczyniła ogromne wysiłki i dokonała postępów w umacnianiu CoolRail jako najbardziej zrównoważonej i wydajnej sieci dystrybucji do transportu świeżych produktów w całej Europie. Od maja 2019 r., kiedy to pierwszy pociąg z produktami przejechał z Walencji do portu w Rotterdamie, CoolRail w znacznym stopniu osiągnąła swój pierwotny cel. W październiku 2020 firma CoolRail ogłosiła rozbudowę swojej sieci. Transport świeżych towarów byłby możliwy do nowych miejsc docelowych, takich jak Niemcy, kraje skandynawskie i Wielka Brytania. Około pięć miesięcy później widzimy, że plany ekspansji stają się rzeczywistością, łącząc ośrodki w Europie Środkowej i obiecując większy wzrost. Specjalnie dla krajów skandynawskich, które przywiązują dużą wagę do podnoszenia świadomości ekologicznej, CoolRail zapewnia najbardziej zrównoważone rozwiązanie w transporcie świeżych produktów, z możliwie mniejszą emisją CO2.

 

UNIT45 koncentruje się wyłącznie na rozwoju, budowie, finansowaniu i dostawie 45-stopowych kontenerów paletowych, spełniających specyficzne wymagania klienta. Koncepcja kontenera o długości 45 stóp stanowi najbardziej efektywne rozwiązanie problemów logistycznych w przyszłości i jest w pełni zgodna z prawodawstwem europejskim. Nacisk kładziony jest na innowacyjność na najwyższym poziomie i zastosowanie wysokiej jakości materiałów, mające na celu zwiększenie użyteczności koncepcji 45 stóp w praktyce. Jako „innowator intermodalny”, firma z Rotterdamu jest niekwestionowanym liderem na rynku w tym segmencie.

Zastosowana jednostka chłodnicza była pierwszym kontenerem chłodni w Europie o wystarczającej ładowności, aby obsłużyć 33 europalety. Ten genialnie zaprojektowany lekki pojemnik jest skonstruowany przy użyciu idealnego połączenia aluminium i stali o wysokiej wytrzymałości. Ta jednostka chłodnicza nie tylko wymaga mniejszych inwestycji niż przyczepy chłodnicze, ale jest również trwała i wymaga niewielkiej konserwacji. Opracowano wbudowany system chłodzenia, który oszczędza przestrzeń ładunkową i może być dostarczony w ramach umowy serwisowej oraz systemu śledzenia i śledzenia. Systemy te łączą w sobie maksymalną wydajność chłodniczą z doskonałą oszczędnością energii. Wewnątrz chłodnia jest wykończona płaską aluminiową podłogą, przy czym układ systemu zabezpieczenia ładunku jest całkowicie zgodny ze specyfikacją klienta.

 

UNIT45 zapewnia bezpieczeństwo, a ładunek może być monitorowany przez cały czas podczas transportu, oferując opcjonalny system śledzenia i śledzenia w chłodniach spalinowo-elektrycznych. W ten sposób można w każdej chwili sprawdzić, gdzie znajduje się ładunek.