Tajwan- Obraz z rejestratora jazdy wskazuje, że ciężarówka pojawiła się na torze tuż przed pociągiem

Tajwan- Obraz z rejestratora jazdy wskazuje, że ciężarówka pojawiła się na torze tuż przed pociągiem

04 kwietnia 2021 | Źródło: Kurier Kolejowy / Tajwan News
PODZIEL SIĘ

Dashcam (wideorejestrator) pokazuje ciężarówkę na torze przed kolizją pociągu we wschodnim Tajwanie. Dane pobrane z pociągu, który rozbił się w pobliżu tunelu w wąwozie Taroko w Hualien w piątek (2 kwietnia) rano, wskazują, że ciężarówka, która zjechała ze zbocza, była już na torach, zanim doszło do śmiertelnego zderzenia.

Fot. Tajwan News

O 9:28 w piątek, na początku czterodniowego święta Tomb Sweeping Festival ( Chińskie Święto Zmarłych), pociąg Taroko Express przewożący ponad 450 pasażerów, zmierzający do Hualien uderzył w ciężarówkę z dźwigiem, która, jak się uważa, stoczyła się 20 metrów po zboczu na tory chwilę wcześniej. W sumie 146 zostało rannych, a 50 zginęło w najbardziej śmiertelnym wypadku kolejowym w kraju od siedmiu dekad. Tajwańska Rada Bezpieczeństwa Transportu stwierdziła, że jest przekonana, że hamulce ciężarówki z dźwigiem nie zostały włączone, co doprowadziło do kolizji. Kierowca ciężarówki został zatrzymany w piątek i zwolniony decyzja Sądu Rejonowego w sobotę po południu za kaucją w wysokości 500 000 NT (17 516 USD). Jednak Sąd Najwyższy w Hualien nie zgodził się z decyzją Sądu Rejonowego o zwolnieniu kierowcy ciężarówki za kaucją i ją uchylił.

Trwa identyfikacja ciał ofiar piątkowej katastrofy. Ministerstwo Spraw zagranicznych Tajwanu w sobotę po południu podało, iż wśród ofiar katastrofy jest obywatel Francji i Stanów Zjednoczonych Ameryki. Jednocześnie rozpoczęto poszukiwania drugiej osoby z USA, tymczasowo uznanej za zaginioną. 

Fot. Tajwan News

Materiał filmowy uzyskany z rejestratorów jazdy pociągu sugeruje, że ciężarówka, która ponosi winę za wypadek, najwyraźniej wtoczyła się na tory kolejowe tuż przed incydentem. Przewodniczący Tajwańskiej Rady Rady Bezpieczeństwa Transport(ASC), która bada przyczynę tragedii powiedział, że maszynista pociągu miał mniej niż 10 sekund na reakcję i nie udało mu się w porę uruchomić hamulec.

Administracja Kolei zwróciła uwagę, że w tym czasie pociąg poruszał się z prędkością 130 kilometrów na godzinę, a zatrzymanie pociągu zajęłoby 16,6 sekundy i odległość 600 metrów.

W międzyczasie w niedzielę (04.kwietnia.br.) odnaleziony został rejestrator jazdy ciężarówki, jego zapis powinien pomóc w ostatecznym ustaleniu przebiegu jednej z najbardziej śmiertelnych katastrof kolejowych na Tajwanie

Uszkodzona linia kolejowa ma zostać ponownie otwarta już 20 kwietnia

Wiceminister Transportu i Komunikacji Tajwanu oznajmił, że przywrócenie zasilania w energię elektryczną i naprawa torów mają zostać zakończone 8 kwietnia br., ale wpływ katastrofy na tunel budzi obawy o jego stabilność. Dodał, że TRA (Taiwan Railways Administration - Administracja Kolei Taiwanu) zleciła CECI Engineering, Consultants, Inc. i stowarzyszeniu inżynierii lądowej przeprowadzenie inspekcji tunelu i przedstawienie raportu z oceny do 20 kwietnia.

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Podczas zderzenia pociągów towarowych w Czechach jeden maszynista zginął, drugi został ranny Podczas zderzenia pociągów towarowych w Czechach jeden maszynista zginął, drugi został ranny
Następny artykuł Dzięki wsparciu kolei Volkswagen Navarra w 2020r zmniejszył swój ślad węglowy o 4812 ton CO2 Dzięki wsparciu kolei Volkswagen Navarra w 2020r zmniejszył swój ślad węglowy o 4812 ton CO2