Jeden z pięciu pojazdów testowych Alstom X'Trapolis przechodzi badania na torze w czeskim Velimie.

Jeden z pięciu pojazdów testowych Alstom X'Trapolis przechodzi badania na torze w czeskim Velimie.

07 kwietnia 2021 | Źródło: SNCF / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Przeznaczony dla linii Ile-de-France D i E, pojazd RER NG - efekt współpracy konsorcjum Alstom i Bombardier (obecnie Alstom) znajduje się obecnie na testach w czeskim Velimie. Jest to jeden z pięciu pojazdów testowych, z których trzy przechodziły testy na torze Le Centre d'essais ferroviaires w Bar-le-Duc (CEF-2) we Francji, czwarty na torze w czeskim Velimie, a piąty na torze w niemieckim Wildenrath. "RER NG" to tabor należący do rodziny pociągów Alstom X'Trapolis, przeznaczony dla kolei RER E podczas jej zachodniej rozbudowy planowanej na 2022 r., a także do wymiany pojazdów Z20500, obecnie jeżdżących po linii RER D.

 

 

Alstom X'Trapolis na torze w Velimie Fot. Vladímir Fišar

Pociągi, które były testowane w Bar-le-Duc był całkowicie pozbawione wyposażenia wewnętrznego. Zamiast tego zainstalowano  laboratorium do bardzo szczegółowego badania zachowania pociągu. Spośród 5 testowych składów pociągów, które poddawane były lub są testom przed uruchomieniem, trzy były pozbawione wyposażenia wewnętrznego, 2 ostatnie przeznaczone do testów komfortu i akustyki posiadały pełne wyposażenie.

Jednostka przebywająco na torze w Velimie (Republika Czeska) poddawana jest testom trakcji, hamowania awaryjnego i pogorszonej przyczepności oraz pantografów.

Alstom X'Trapolis na torze w Velimie Fot. Vladímir Fišar

 

Charakterystyka pojazdu RER NG przeznaczonego do obsługi obszarów gęsto zaludnionych:

  • przestronne platformy wymiany,
  • w pełni otwarta przestrzeń na dwóch poziomach,
  • wzmocniony monitoring,
  • trwałe oświetlenie,
  • porty USB,
  • odpowiednia podłoga zapewniająca równy dostęp do peronów o wysokości 920 mm,
  • ruchome stopnie ułatwiające obsługę niskich platform 550 mm,
  • łatwodostępna przestrzeń przeznaczona dla pasażerów na wózkach inwalidzkich,
  • system wspomagający identyfikację drzwi,
  • zoptymalizowane wizualne i dźwiękowe informacje dla pasażerów,
  • kontrastowe elementy wnętrza.

Réseau express régional d’Île-de-France, RER to regionalna sieć kolejowa utworzona z pięciu linii, wokół aglomeracji paryskiej. RER wokół paryskiego regionu Île de France jest systemem kolejowym spełniającym zarówno rolę szybkiej kolei miejskiej jak też kolei regionalnej.

 

Alstom X'Trapolis na torze w Bar-le-Duc. Fot. SNCF