Przeznaczony dla linii Ile-de-France D i E, pojazd RER NG - efekt współpracy konsorcjum Alstom i Bombardier (obecnie Alstom) znajduje się obecnie na testach w czeskim Velimie. Jest to jeden z pięciu pojazdów testowych, z których trzy przechodziły testy na torze Le Centre d'essais ferroviaires w Bar-le-Duc (CEF-2) we Francji, czwarty na torze w czeskim Velimie, a piąty na torze w niemieckim Wildenrath. "RER NG" to tabor należący do rodziny pociągów Alstom X'Trapolis, przeznaczony dla kolei RER E podczas jej zachodniej rozbudowy planowanej na 2022 r., a także do wymiany pojazdów Z20500, obecnie jeżdżących po linii RER D.
Pociągi, które były testowane w Bar-le-Duc był całkowicie pozbawione wyposażenia wewnętrznego. Zamiast tego zainstalowano laboratorium do bardzo szczegółowego badania zachowania pociągu. Spośród 5 testowych składów pociągów, które poddawane były lub są testom przed uruchomieniem, trzy były pozbawione wyposażenia wewnętrznego, 2 ostatnie przeznaczone do testów komfortu i akustyki posiadały pełne wyposażenie.
Jednostka przebywająco na torze w Velimie (Republika Czeska) poddawana jest testom trakcji, hamowania awaryjnego i pogorszonej przyczepności oraz pantografów.
Charakterystyka pojazdu RER NG przeznaczonego do obsługi obszarów gęsto zaludnionych:
- przestronne platformy wymiany,
- w pełni otwarta przestrzeń na dwóch poziomach,
- wzmocniony monitoring,
- trwałe oświetlenie,
- porty USB,
- odpowiednia podłoga zapewniająca równy dostęp do peronów o wysokości 920 mm,
- ruchome stopnie ułatwiające obsługę niskich platform 550 mm,
- łatwodostępna przestrzeń przeznaczona dla pasażerów na wózkach inwalidzkich,
- system wspomagający identyfikację drzwi,
- zoptymalizowane wizualne i dźwiękowe informacje dla pasażerów,
- kontrastowe elementy wnętrza.
Réseau express régional d’Île-de-France, RER to regionalna sieć kolejowa utworzona z pięciu linii, wokół aglomeracji paryskiej. RER wokół paryskiego regionu Île de France jest systemem kolejowym spełniającym zarówno rolę szybkiej kolei miejskiej jak też kolei regionalnej.