Duński operator DSB zwiększa o 10% pojemność pociągów Talgo do przewozów międzynarodowych

Duński operator DSB zwiększa o 10% pojemność pociągów Talgo do przewozów międzynarodowych

26 kwietnia 2021 | Źródło: Talgo / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Duński operator DSB ogłosił decyzję o zwiększeniu o ponad 10% pojemności ośmiu pociągów Talgo Intercity zamówionych u producenta w lutym 2020 r. Z 442 miejsc w pierwotnym zamówieniu, DSB zdecydowało się zwiększyć liczbę wagonów. oraz pojemność pociągów do 492 miejsc. Po udzieleniu zamówienia operator duński zachował możliwość składania dalszych zamówień na dodatkowe jednostki, albo całe konfiguracje, albo pojedyncze wagony.

Duński operator DSB zwiększa o 10% pojemność pociągów Talgo do przewozów międzynarodowych
Wizualizacja: Talgo

W lutym 2020 roku, w efekcie roztrzygniętego przetargu, duński operator DSB zlecił Talgo budowę pociągów, które przyczynią się do odnowienia znacznej części floty pojazdów pasażerskich. Pierwsze zamówienie w ramach umowy ramowej o wartości 500 mln euro dotyczyło dostawy 8 pociągów o prędkości handlowej 200 km / h. Model wybrany przez duńskiego operatora oparty jest na platformie Talgo 230. Charakteryzuje się pełną interoperacyjnością i kompatybilnością z lokomotywami innych producentów.

Po odnotowaniu wzrostu sprzedaży biletów na przewozy międzynarodowe, w szczególności do Hamburga, między 2019 r. a wybuchem globalnej pandemii wywołanej przez Covid-19, DSB podjęło decyzję o zwiększeniu o ponad 10% pojemności zamówionych ośmiu pociągów Talgo. Promocja kolei w Danii w dużej mierze przyczyniła się do tego wzrostu jako przyjaznej dla środowiska alternatywy, na przykład dla podróży lotniczych, dlatego DSB będzie nadal wspierać zrównoważone wykorzystanie kolei jako środka transportu, korzystając z pociągów hiszpańskiego producenta.

Wizualizacja: Talgo

DSB wybrało platformę Talgo 230 jako nowy model pociągu dla swojej floty, aby zmniejszyć ślad węglowy swojego systemu transportowego. Talgo 230, które zostanie wyprodukowane dla DSB, będzie poruszało się z maksymalną prędkością handlową 200 km / h, będzie szersze niż konkurencyjne pojazdy, będzie posiadało więcej przestrzeni wewnętrznej dla pasażerów oraz zapewni pełną dostępność w całym pociągu osobom o niepełnej sprawności. Ten model pociągu został również wybrany przez europejskiego operatora Deutsche Bahn w 2019 roku. Pociągi Talgo 230 dla DSB połączą od 2023 roku duńską stolicę Kopenhagę z jednym z głównych węzłów kolejowych Niemiec, niemieckim portem w Hamburgu.