Już wkrótce z Woli i Ochoty przejdziemy kładką na perony stacji Warszawa Główna

Już wkrótce z Woli i Ochoty przejdziemy kładką na perony stacji Warszawa Główna

28 kwietnia 2021 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Miesiąc po przywróceniu do obsługi podróżnych stacji Warszawa Główna rozpoczęła się zapowiadana wcześniej operacja przesunięcia nad torami linii średnicowej stalowej konstrukcji kładki dla pieszych, która połączy Wolę i Ochotą z peronami. Prace są wykonywane w zakresie przebudowy Warszawy Głównej. To projekt za ponad 87 mln zł z dofinansowaniem środków unijnych z POIiŚ.

Zapraszamy do galerii zdjęć poświęconych tej operacji, autorstwa Marcina Brzomińskiego

Fot. Marcin Brzomiński

Na odcinku 50 m – 11 metrów ponad pociągami kursującymi linią średnicową – przesunięta będzie stalowa konstrukcja kładki dla pieszych. Przepchanie i montaż przeprawy – na przygotowanych wcześniej filarach, to rozwiązanie nie ograniczające ruchu pociągów.

Od 13 kwietnia specjalne siłowniki przesuwają konstrukcję kładki. 260-tonowy obiekt „wędruje” od strony ul. Kolejowej ku Al. Jerozolimskim z prędkością 5 m na dobę. Kładka pokona odcinek nad torami stacji Warszawa Główna i linią średnicową. Najdłuższy – 50 m napowietrzy odcinek jest między filarami przy linii średnicowej. Nasuwanie zakończy się w maju. Stalowa konstrukcja ostatecznie spocznie na 6 filarach.

Kładka zapewni dogodny i bezpieczny dostęp na perony stacji Warszawa Główna od Al. Jerozolimskich i ul. Kolejowej, między Ochotą a Wolą. Powstanie nowy trakt komunikacyjny. Kładka będzie wyposażona w 4 windy.

Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia realizowany jest w trybie „projektuj i buduj”. Wartość to ponad 87 mln zł. Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.