Alstom dostarcza setną lokomotywę elektryczną o mocy 12 000 KM dla Kolei Indyjskich

Alstom dostarcza setną lokomotywę elektryczną o mocy 12 000 KM dla Kolei Indyjskich

30 kwietnia 2021 | Źródło: Alstom
PODZIEL SIĘ

Alstom wyprodukował i dostarczył setną lokomotywę elektryczną dla kolei indyjskich. W ramach kontraktu o wartości 3,5 miliarda euro wygranego w 2015 roku firma dostarczy 800 elektrycznych lokomotyw dwusekcyjnych o dużej mocy - 12000 KM (9 MW) do obsługi przewozów towarowych, zdolnych do przewiezienia ~ 6000 ton z maksymalną prędkością 120 km / godz. To największy projekt bezpośrednich inwestycji zagranicznych w sektorze kolei indyjskich.

Fot. Alstom

W roku finansowym 2020-2021 Koleje Indyjskie zanotowały przewozy towarowe w wysokości 1232 mln ton, czyli o 2% więcej niż w poprzednim okresie. Wprowadzenie szybszych pociągów pomogło zwiększyć średnią prędkość transportu o 83%, prowadząc do skrócenia czasu realizacji i pomogło w przemieszczaniu podstawowych towarów podczas pandemi COVID-19.

Wraz z pierwszą maszyną Prima T8TM WAG-12 oddaną do eksploatacji w maju 2020 r. lokomotywy zaczęły zmieniać krajobraz transportu ciężkiego w Indiach. Wdrożone do operacji na głównych trasach towarowych, w tym w dedykowanych korytarzach towarowych, lokomotywy Prima T8TM WAG-12Be przejechały już blisko 5 milionów kilometrów, przewożąc szeroką gamę towarów, takich jak  węgiel, cement, zboża, artykuły spożywcze, nawozy, produkty petrochemiczne, minerały, i przesyłki pocztowe.

Fot. Alstom

 

Lokomotywy Prima T8TM WAG-12Be-Locos są budowane w jednym z największych w Indiach zintegrowanych zakładów produkcyjnych typu greenfield w Madhepura (Bihar). Rozciągający się na 250 akrach teren przemysłowy jest zbudowany zgodnie z międzynarodowymi standardami bezpieczeństwa i jakości. Zakład posiada zdolność produkcyjną 120 lokomotyw rocznie, a Alstom stopniowo osiągnął ponad 85% indygenizacji. Dzięki tym, że te potężne e-lokomotywy są produkowane na miejscu, Indie stały się jednym z sześćiu krajów na świecie produkujących lokomotywy o dużej mocy.

Projekt obejmuje również utworzenie dwóch ultranowoczesnych baz serwisowych w Saharanpur (Uttar Pradesh) i Nagpur (Maharashtra wyposażonych w najnowsze technologie i funkcje umożliwiające przewidywanie awarii, stwarzając tym samym warunki do proaktywnej konserwacji najbardziej zaawansowanych lokomotyw towarowych w Indiach po znacznie niższych kosztach. Baza w Saharanpur jest obecnie czynna i mieści „Centrum szkoleniowe” wyposażone w symulator lokomotywy i inteligentne sale wykładowe do rozwijania umiejętności maszynistów i innych pracowników kolei. Do tej pory przeszkolono ponad 500 maszynistów  Kolei Indyjskich, a w przyszłości co roku będzie szkolonych kolejnych 500. Baza w Nagpur będzie funkcjonowała w przyszłym roku.

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Lamborghini wśród lokomotyw Austriackich Kolei Federalnych (ÖBB) Lamborghini wśród lokomotyw Austriackich Kolei Federalnych (ÖBB)
Następny artykuł Andrzej Massel: Uwarunkowania rozwoju kolejowych przewozów regionalnych i aglomeracyjnych Andrzej Massel: Uwarunkowania rozwoju kolejowych przewozów regionalnych i aglomeracyjnych