Koleje Czeskie wprowadzają markę InterJet. Będą to nowe pociągi konsorcjum Siemens - Škoda

Koleje Czeskie wprowadzają markę InterJet. Będą to nowe pociągi konsorcjum Siemens - Škoda

06 maja 2021 | Źródło: zdopravy.cz / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Pociągi z nowymi wagonami konsorcjum Siemens - Škoda wyruszą w tym roku po czeskich kolejach pod zupełnie nową marką w portfolio czeskich kolei: InterJet. Przewoźnik złożył już wniosek o rejestrację tej nazwy w Urzędzie Własności Przemysłowej. Pojawi się w pociągach z Pragi do Chebu przez Pilzno i ​​Ústí nad Labem.

Nowe wagony konsorcjum Siemens - Škoda Fot. Koleje Czeskie

Nowe oznaczenie zostało ogłoszone przez Koleje Czeskie na portalach społecznościowych.

„Nowa nazwa handlowa zestawów InterJet łączy nasze znane już produkty InterPanter i ČD railjet. InterPanters zapewnia pociągi dalekobieżne między większymi miastami, a nowe wagony są konstrukcyjnie oparte na jednostkach Railjet ”- wyjaśnił Robert Pagan, rzecznik Kolei Czeskich.

Ostatni z wyprodukowanych wagonów w fabryce Siemensa w Wiedniu
przed przewiezieniem do zakładu w Ostrawie. Fot. Koleje Czeskie

Koleje Czeskie nie przewidują używania tej nazwy w skróconej wersji w rozkładach jazdy. W drugiej połowie roku markę InterJet będą stopniowo wdrażać Koleje Czeskie na liniach z Pragi przez Pilzno lub Ústí nad Labem do Chebu.

„Po pełnym wdrożeniu oczekujemy, że InterJety zastąpią wszystkie klasyczne zestawy na tych trasach. Jednak wciąż liczymy na rozmieszczenie jednostek Pendolino w dwóch parach pociągów kategorii IC na linii Ex6 - dodał Pagan.

Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Dwa tygodnie temu wiedeńską fabrykę Siemensa opuścił ostatni wagon do ostatecznego montażu w Ostrawie w Škoda Vagonka. Wagony bazują na platformie Siemens Viaggio Comfort, znanej jako railjet. 

Zestawy InterJet, w wybranych lokalizacjach będą wyposażone w bezprzewodowe ładowarki do telefonów. Koleje Czeskie będą pierwszym przewoźnikiem w Europie Środkowej oferującym pociągi ze specjalnymi oknami zapewniającymi doskonałą jakość sygnału telefonii komórkowej wewnątrz pociągu”  Wartość kontraktu to niespełna trzy miliardy koron.

Fot. Koleje Czeskie

Charakterystyka nietrakcyjnych zestawów konsorcjum Siemens - Škoda

  • pięcioczłonowy, nietrakcyjny pojazd połączony wewnątrz półstałego sprzęgu prętowego z hermetycznymi przejściami między wagonami;
  • zakończenie jednostki na obu końcach standardowym interfejsem UIC dla wagonów osobowych z gniazdami i wspólnym urządzeniem holowniczo-zderzeniowym, umożliwiającym połączenie z innymi typami wagonów lub z lokomotywą.
Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Konfiguracja z pięcioma wagonami bez trakcji:

  • wagon końcowy 1 klasy + wagon wielofunkcyjny 2 klasy z infopunktem i udogodnieniami dla załogi pociągu, miejsca na wózki inwalidzkie z toaletami bez barier i elektryczną platformą do wsiadania osób na wózkach inwalidzkich, kino dziecięce i foteliki zarezerwowane dla pasażerów z dziećmi, przestrzeń na  wózki i schowek rowery + dwa wagony 2 klasy ze standardowym wnętrzem + jeden wagon końcowy 2 klasy ze standardowym wnętrzem;
  • długość pojazdu nietrakcyjnego wynosi około 132 metry;
  • wspólne, połączone ze sobą pokładowe sieci elektryczne i diagnostyka;
  • pojemność 330 miejsc;
  • maksymalna prędkość robocza 200 km / h.