Alstom dostarczy pokładowy automatyczny system obsługi pociągów do paryskiego metra

Alstom dostarczy pokładowy automatyczny system obsługi pociągów do paryskiego metra

06 maja 2021 | Źródło: Alstom
PODZIEL SIĘ

Operator transportu publicznego Régie Autonome des Transports Parisiens (RATP) wybrał Alstom na dostawcę automatycznego systemu obsługi pociągów I-CBTC na liniach 10, 7bis, 3bis i 3 paryskiego metra we Francji. Aż 91 wagonów nowych pociągów MF19, zaprojektowanych i wyprodukowanych przez Alstom w zakładach w Valenciennes i Crespin, zostanie wyposażonych w wymienne rozwiązanie CBTC (I-CBTC) firmy Alstom, opracowane dla RATP.

Wizualizacja: Alstom

Potwierdzona część zamówienia obejmuje adaptację rozwiązania I-CBTC i jego wdrożenie na liniach 10, 7bis i 3bis (44 pociągi). RATP może przyznać etapy warunkowe, takie jak wprowadzenie na linię 3 (47 pociągów), utrzymanie w stanie roboczym przez 15 lat lub modernizacje funkcjonalne.

Wdrożenie pokładowego systemu automatycznej eksploatacji pociągów I-CBTC jest częścią programu OCTYS mającego na celu modernizację automatycznego systemu eksploatacji w systemie metra w Paryżu. Dzięki skalowalności i możliwości rozbudowy zapewnianej przez koncepcję wymienności OCTYS, rozwiązanie CBTC można wdrożyć w kilku fazach, gwarantując jego jednolitość w całej sieci. Linie 10, 7bis i 3bis będą początkowo działać z ograniczoną infrastrukturą naziemną i bez łączności radiowej. Na linii 3 wymienność pozwoli nowym pociągom MF19 wyposażonym w rozwiązanie I-CBTC firmy Alstom poruszać się po istniejącej infrastrukturze naziemnej.

I-CBTC to wymienny system automatyki typu „Communication-Based Train Control” (CBTC), który spełnia kryteria RATP dla standardu OCTYS. Opracowany we współpracy z RATP, I-CBTC jest w stanie realizować zdalne funkcje operacyjne, monitorować bezpieczeństwo operacji i sterować układami trakcyjnymi i hamulcowymi w celu automatycznego uruchamiania metra, z różnymi poziomami automatyzacji, zgodnie z konfiguracją wybraną przez RATP. To poprawia częstotliwość kursowania pociągów na linii.

Blisko 130 wagonów metra w Paryżu (MF01) obsługujących linie 5 i 9 jest teraz wyposażonych w pokładowe rozwiązanie Alstom I-CBTC. Pociągi MP14 i MP89, które mają wejść do ruchu odpowiednio na liniach 11 i 6, również zostaną wyposażone w rozwiązanie Alstom. Te dwie linie są również wyposażone w system radiowy Alstom do przesyłania danych między pociągiem a ziemią, który jest częścią rozwiązania I-CTBC.

Alstom będzie odpowiedzialny za rozwój, walidację, industrializację, instalację, testowanie i uruchomienie swojego pokładowego rozwiązania I-CBTC.

W projekt będą zaangażowane trzy francuskie zakłady Alstom:

  • Aix-en-Provence opracuje, dostarczy i zapewni ogólną inżynierię systemu;
  • Saint-Ouen będzie odpowiedzialny za pomoc we wdrożeniu, cyberbezpieczeństwo, instalację, testowanie, uruchomienie i utrzymanie w stanie roboczym;
  • Villeurbanne dostarczy sprzęt elektroniczny i zapewni niezawodność i łatwość konserwacji (RAM).

Alstom wprowadził swoje automatyczne systemy obsługi pociągów CBTC na 109 liniach metra w 23 krajach, przy czym 28 z nich jest w pełni zautomatyzowanych. Oznacza to łącznie ponad 1500 km linii metra w eksploatacji. Alstom oferuje sprawdzone rozwiązania oparte na 15-letnim doświadczeniu w systemach radiowych CBTC.