PKP CARGO INTERNATIONAL przewozi naczepy LKW WALTER w relacji Paskov - Werona - Paskov.

PKP CARGO INTERNATIONAL przewozi naczepy LKW WALTER w relacji Paskov - Werona - Paskov.

10 maja 2021 | Źródło: PKP CARGO International
PODZIEL SIĘ

PKP CARGO INTERNATIONAL, międzynarodowy przewoźnik kolejowy i intermodalny z grupy PKP CARGO, będzie przewoził naczepy między Terminalem Paskov a Weroną we Włoszech, w koeperacji  z austriacką firmą LKW WALTER, głównym przewoźnikiem całopojazdowych ładunków w Europie. Umowa została podpisana na dwa lata.

Fot. PKP CARGO International

PKP CARGO INTERNATIONAL nadal powiększa swoją obecność na europejskim rynku transportowym, zwłaszcza w korytarzu północ-południe. Od maja tego roku LKW WALTER będzie przewozić ładunki w obu kierunkach do pięciu razy w tygodniu między Terminalem Paskov a Terminali Italia w Weronie. PKP CARGO INTERNATIONAL od wielu lat z powodzeniem współpracuje z tym czołowym europejskim przewoźnikiem drogowym.

„Rozwój przewozów intermodalnych w korytarzu Północ-Południe w Europie jest jednym z naszych kluczowych priorytetów w rozwoju grupy PKP CARGO INTERNATIONAL na rynku europejskim. Transport między Paskovem a Weroną we Włoszech to drugie duże zlecenie, które realizujemy dla naszego wieloletniego partnera LKW WALTER. Głęboko wierzę, że nasza owocna współpraca będzie się dalej rozwijać, a liczba pociągów z naczepami w najbliższych latach będzie rosła - mówi Maciej Walczyk, Prezes Zarządu PKP CARGO INTERNATIONAL.

Fot. PKP CARGO International

Terminal w Paskowie jest jednym z najważniejszych terminali intermodalnych w Europie Środkowej. Powstał jako jeden z pierwszych w Czechach w 2007 roku, od tego czasu był kilkakrotnie rozbudowywany i modernizowany - dziś stanowi integralną część 30 terminali przeładunkowych i kontenerowych oraz dwóch centrów logistycznych macierzystej grupy PKP CARGO.

„Terminal w Paskowie cieszy się dużym zainteresowaniem naszych klientów i planujemy dalszą rozbudowę i zwiększenie jego przepustowości. Rozwijając bardziej ekologiczny transport kombinowany i stale zwiększając liczbę pociągów intermodalnych dla naszych klientów, wspieramy długoterminową strategię Unii Europejskiej dotyczącą przemieszczania towarów z zatłoczonych dróg i autostrad na tory kolejowe - dodaje Maciej Walczyk.

 

LKW WALTER to wiodący w Europie przewoźnik całopojazdowy (FTL). Działa również w Rosji, na Kaukazie, w Azji Środkowej, na Bliskim Wschodzie iw Afryce Północnej. Z siedzibą w Wiener Neudorf pod Wiedniem i biurem w Kufstein w Tyrolu, które zatrudnia około 1500 osób przy użyciu najnowocześniejszych technologii, rodzinna firma obsługuje około 1600 000 pełnych ciężarówek rocznie. Od swojego powstania w latach 80-tych LKW WALTER opracowuje efektywne kosztowo i zasobooszczędne rozwiązania dla kombinowanego transportu kolejowego i morskiego (tzw. Short Sea Shipping). Tylko w ciągu ostatnich 10 lat podwoił roczny wolumen transportu kombinowanego z około 200 000 do 460 000. W 2020 r. zmniejszył emisję CO2 o ponad 393 000 ton.