Perony przystanku Kraków Business Park zostaną przebudowane kosztem ponad 14 mln złotych

Perony przystanku Kraków Business Park zostaną przebudowane kosztem ponad 14 mln złotych

13 maja 2021 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z wykonawcą za ponad 14 mln zł na przebudowę peronów na przystanku kolejowym Kraków Business Park. Będą udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się wiaty, pochylnie i oznakowanie. Inwestycja realizowana w ramach modernizacji linii kolejowej E30 Katowice – Kraków jest współfinansowana z instrumentu CEF Łącząc Europę.

Przystanek kolejowy Kraków Business Park przed przebudową peronów. Fot. Maciej Pawłowski / PKP PLK
Inwestycja poprawi funkcjonalność i estetykę „biznesowego” przystanku. Pasażerowie a zwłaszcza pracownicy dojeżdżający m.in. z Krakowa, Krzeszowic, Katowic, Oświęcimia, zyskają lepsze warunki podróży. Na przystanku zatrzymuje się około 80 pociągów dziennie.

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie zwiększają rolę kolei jako przyjaznego i atrakcyjnego środka transportu w obszarze aglomeracji i regionu. Przebudowa przystanku Kraków Business Park jest przykładem takich działań. Efektywnie wykorzystujemy środki unijne m.in. instrumentu CEF Łącząc Europę, aby w centrum Małopolski, na odcinku Katowice - Kraków na międzynarodowej trasie, kolej mogła być częściej wybieranym środkiem transportu publicznego - powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Na przystanku Kraków Business Park zostaną przebudowane i podwyższone dwa perony, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Przewidziano nowe wiaty i czytelne oznakowanie. Podróżni o ograniczonych możliwościach poruszania się łatwiej skorzystają z kolei dzięki budowie pochylni.

Z myślą o potrzebach osób niedowidzących i niewidomych zamontowane zostaną ścieżki naprowadzające m.in. w przejściu podziemnym. Na przystanku przewidziano możliwość łączenia podróży pociągiem i rowerem. Dla cyklistów będą stojaki rowerowe.

Inwestycja jest realizowana w ramach projektu: „Modernizacja linii kolejowej E30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb”, współfinansowanego przez Unię Europejską z instrumentu CEF Łącząc Europę. Prace za ponad 14 mln zł netto przewidziano do wykonania w 12 miesięcy. Wykonawcą zadania jest Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.