Dwa pojazdy ELF2 przeznaczone dla Kolei Małopolskich po jazdach próbnych powróciły do Bydgoszczy

Dwa pojazdy ELF2 przeznaczone dla Kolei Małopolskich po jazdach próbnych powróciły do Bydgoszczy

14 maja 2021 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Już niebawem tabor małopolskiego przewoźnika powiększy się o kolejne cztery nowoczesne pociągi typu Elf2. Koszt ich zakupu to kwota ponad 109 mln zł. Pociągi wyprodukowane w zakładzie PESA Bydgoszcz na przełomie roku przechodziły testy homologacyjne na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Teraz dwie nowe, czteroczłonowe jednostki po testach i jazdach próbnych powróciły do Bydgoszczy, co uwiecznił na zdjęciu Kacper Łukaszewski

Fot. Kacper Łukaszewski

Elektryczne Zespoły trakcyjne ELF2 wyprodukowane przez PESĘ będą jeździły z prędkością do 160 km/h. Każdy z czterech nowoczesnych, ekonomicznych i komfortowych pojazdów posiada 200 miejsc siedzących, a oprócz klimatyzacji wyposażony jest m.in. w WiFi, miejsce na rowery oraz udogodnienia dla osób z niepełną sprawnością (winda, rampa oraz pętla indukcyjna dla osób z dysfunkcją słuchu) i rodzin z dziećmi (przewijak dla niemowląt, bezstopniowe przejścia międzyczłonowe). W każdym pociągu będą zainstalowane monitoring, oraz systemy informacji pasażerskiej, zliczania pasażerów i pomiaru punktualności.

ELF2 w malaturze Kolei Małopolskich na testach w Żmigrodzie. Fot. Aleksander Kędzierski

 

Wszystko wskazuje na to, że Pesa zrealizuje kontrakt przed terminem, gdyż według umowy zawartej w dniu 28 października 2019 roku producent ma 22 miesiące na dostawę 4 składów.

W ramach umowy producent zagwarantuje świadczenie kompleksowej usługi serwisowo-utrzymaniowo-naprawczej przez okres 5 lat, do poziomu utrzymania P4 włącznie, w przewidywanym średniodobowym przebiegu jednego ezt 500 km. Wszystkie pojazdy muszą oczywiście spełniać wymagania zgodności z TSI.

ELF2 w malaturze Kolei Małopolskich na testach w Żmigrodzie. Fot. Aleksander Kędzierski

 

Projekt pod nazwą Zakup taboru kolejowego: nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych na potrzeby rozwoju kolei małopolskich (POIiŚ 2014-2020) realizowany jest przy udziale dofinansowania unijnego w kwocie 32,6 mln zł w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.