Pociągi Grupy ÖBB Rail Cargo codziennie podrózują Nowym Jedwabnym Szlakiem

Pociągi Grupy ÖBB Rail Cargo codziennie podrózują Nowym Jedwabnym Szlakiem

20 maja 2021 | Źródło: Grupa ÖBB Rail Cargo
PODZIEL SIĘ

Grupa ÖBB Rail Cargo (RCG) przetransportowała Nowym Jedwabnym Szlakiem do i z Chin więcej towarów niż kiedykolwiek wcześniej, około 70 000 TEU. To dwukrotnie więcej niż przewieziono w poprzednim roku 2019. Liczba pociągów towarowych wzrosła do ponad 700. ÖBB Rail Cargo Group w 2021 roku chce wyekspediować 1000 pociągów towarowych Jedwabnym Szlakiem.

Fot. Chris Zenz / ÖBB

„Nie ma wątpliwości, że inicjatywa Jedwabnego Szlaku ma ogromne znaczenie zarówno dla Europy, jak i dla Austrii, ponieważ łączy europejskie i azjatyckie gospodarki. Bogactwo i dobrobyt gospodarczy powstają w punktach handlowych” - podkreśla dyrektor generalny ÖBB Andreas Matthä, dodając - „Widzimy szerokie pole działalności wzdłuż Nowego Jedwabnego Szlaku. Nie tylko wzdłuż trzech korytarzy kolejowych między Europą i Azją, ale także jako przewoźnik do europejskich portów, w których dokuje morski Jedwabny Szlak - takich jak Hamburg, Rotterdam, Triest , Koper i Pireus. To tutaj RCG może zapewnić wydajne połączenia z lądem”.

Dyrektor Generalny ÖBB Andreas Matthä.  Fot. Marek Knopp / ÖBB

 

Grupa ÖBB Rail Cargo jest w stanie wzmocnić i rozszerzyć swoją pozycję rynkową poprzez rozszerzenie działalności na Jedwabnym Szlaku. Klienci RCG z Austrii również odnoszą korzyści z rosnącej międzynarodowej sieci. Dzięki połączeniu Nowego Jedwabnego Szlaku z gęstą i wydajną siecią ÖBB Rail Cargo Group, gwarantowane są szybkie przesyłki z efektywną dalszą dystrybucją w Europie. W ten sposób RCG pomaga swoim klientom szybciej zdobyć globalną pozycję po kryzysie Covid19 i wspiera ich w realizacji własnych strategii wzrostu i „wychodzenia z kryzysu”!

Najpopularniejsze produkty wysłane przez RCG z Europy do Chin w zeszłym roku obejmowały głównie lodówki, włókna odcinkowe, systemy grzewcze, maszyny / części zamienne oraz meble i wyposażenie. Z Chin do Europy transportowano koleją m.in. towary z branży modowej, motoryzacyjnej, chemicznej i zdrowotnej (maski ochronne).

Rosnący rynek wzdłuż Nowego Jedwabnego Szlaku

Niedawne badanie przeprowadzone przez UIC (Międzynarodowy Związek Kolei) pokazuje obiecujący przyszły potencjał rynkowy dla kolejowego transportu towarowego między Europą a Azją. Konserwatywna prognoza przewiduje podwojenie ilości kontenerów, podczas gdy bardziej optymistyczne prognozy zakładają, że potroją się one w latach 2020-2030.

RCG współpracuje również ze swoimi partnerami na trasie w celu skrócenia w nadchodzących latach średniego czasu transportu między Europą a Azją, wynoszącego obecnie około 16 do 18 dni, o około 3 do 5 dni. Można to osiągnąć dzięki cyfryzacji i optymalizacji procesów. Średni czas tranzytu wynoszący 10 dni to cel do 2030 r.

RCG rozpoczęła swoją aktywność na euroazjatyckim szlaku wraz z pierwszym pociągiem testowym w 2008 roku i od tego czasu usługi kolejowego transportu towarowego stale rosną.

Do końca 2016 roku stopniowo zwiększano liczbę przewozów wzdłuż Jedwabnego Szlaku, a w 2017 roku RCG oficjalnie weszło na rynek chiński. W tym czasie 62 pociągi ÖBB Rail Cargo Group o zdolności przewozowej 3000 TEU kursowały wzdłuż Nowego Jedwabnego Szlaku. W wyniku dużego popytu RCG przewoziło już 35 000 TEU między Europą a Azją w każdym z kolejnych dwóch lat. W 2020 roku ustanowiono nowy rekord - przejechało  ponad 700 pociągów i przewieziono około 70 000 TEU.