SNCF Voyageurs i Alstom wprowadzają na rynek szybki pociąg TGV M

SNCF Voyageurs i Alstom wprowadzają na rynek szybki pociąg TGV M

27 maja 2021 | Źródło: Alstom
PODZIEL SIĘ

Francuska firma kolejowa SNCF zaprezentowała główny element przyszłego szybkiego pociągu TGV M produkowanego przez Alstom. Ten nowy model, będący częścią czwartej generacji pociągów dużych prędkości, wejdzie do użytku w 2024r. z przewidywanymi dostawami do 2030 r.

Fot. Alstom

Nowa twarz dla nowego pociągu

Ten ekologicznie zaprojektowany pociąg TGV, którego pierwsze składy mają wejść do eksploatacji w 2024 r., skonstroowany został w oparciu o know-how najlepszych ekspertów z Voyages SNCF i Alstom, zebranych na wspólnej platformie podczas definiowania i współspecyfikacji  projektu. Ten nowy sposób projektowania bardziej innowacyjnego i wydajnego pociągu został po raz pierwszy zastosowany w Europie.

Dzięki bardziej zwartej, uproszczonej i usprawnionej architekturze, TGV M może pochwalić się zmniejszonymi kosztami zakupu (koszt przyszłego pociągu dużych prędkości wyniesie 25 mln euro za pociąg) i konserwacji, przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności o 20%.

Zwrot energii do sieci jezdnej podczas hamowania, ekonomicznej jazdy i coraz bardziej aerodynamiczny kształt nosa pozwalają na  oszczędności energii rzędu 20%.

Fot. Alstom

Funkcje TGV czwartej generacji

  • bezprecedensowa modułowość, umożliwiająca dostosowanie liczby wagonów do precyzyjnych potrzeb rynku (7, 8 lub 9), przekształcenie miejsc siedzących klasy 1 w strefy 2 klasy i ich rekonfigurację poprzez dodanie lub usunięcie miejsc siedzących lub miejsc do przechowywania rowerów i bagażu itp.
  • powierzchnia podłogi na pokładzie wzrosła o 20%, do 740 miejsc w porównaniu z 600 w obecnych wagonach dwupoziomowych.
  • ultra-konkurencyjna efektywność energetyczna i ślad węglowy na podróż: przy założeniu 97% możliwości recyklingu węgla, ślad węglowy TGV M jest najniższy na rynku.
  • dostęp do skalowalnych usług online w celu zaspokojenia potrzeb pasażerów, takich jak pokładowe WiFi i pełne informacje w czasie rzeczywistym w obszarach pociągów.
  • dostarczanie w czasie rzeczywistym informacji o częściach pociągu, co umożliwia konserwację prewencyjną.
  • 100% dostępność dla wszystkich pasażerów między obszarami przewozowymi. Od samego początku TGV M był pierwszym TGV zaprojektowanym w ścisłej współpracy ze stowarzyszeniami osób o niepełnej sprawności i będzie pierwszym TGV, który zapewni w pełni autonomiczny dostęp do pociągu osobom o ograniczonej sprawności ruchowej.

Kluczowe dane TGV M.

Pociąg ekologiczny

  • -32% emisji CO²
  • 97% materiałów używanych w pociągach można poddać recyklingowi

Energooszczędny pociąg

  • -20% zużycia energii dzięki bardziej wydajnej aerodynamice frontu pociągu
  • -20% kosztów nabycia
  • -30% kosztów utrzymania

Pociąg w 100% online

  • Zoptymalizowana pokładowa sieć internetowa z możliwością zintegrowania wszystkich przyszłych ulepszeń technicznych

SNCF, główny podmiot gospodarczy w regionie

  • 100% francuski design
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Rekord przeładunków paliw płynnych w Porcie Gdynia Rekord przeładunków paliw płynnych w Porcie Gdynia
Następny artykuł Kładka na Warszawie Głównej dotarła już na miejsce – wkrótce będzie udostępniona pieszym Kładka na Warszawie Głównej dotarła już na miejsce – wkrótce będzie udostępniona pieszym