Dwie lokomotywy PKP Intercity z "okiem smoka wawelskiego" promować będą Kraków

Dwie lokomotywy PKP Intercity z "okiem smoka wawelskiego" promować będą Kraków

01 czerwca 2021 | Źródło: Miasto Kraków
PODZIEL SIĘ

Unikatowe dziedzictwo, letnia oferta kulturalna, miejska przyroda, niezliczone legendy czy lokalna kuchnia – o turystycznych walorach stolicy Małopolski opowiada ogólnopolska kampania pod hasłem „A Ty? Co widzisz w Krakowie?”. Graficzny motyw przewodni tegorocznej kampanii to oko smoka wawelskiego z wymiennymi obrazkami. Skojarzyć je można m.in. z projektorem, do którego każdy wkłada własne slajdy. Bo tym jest właśnie Kraków – niepoliczalną sumą spojrzeń. Po raz pierwszy smocze oko przemierzy kraj wzdłuż i wszerz na dwóch lokomotywach PKP Intercity. „Krakowskie” składy pasażerskie wyjadą w czerwcu i lipcu na kilkanaście krajowych tras.

Fot. Miasto Kraków

Akcja, przygotowana przez miasto wraz z Małopolską Organizacją Turystyczną, ruszyła 1 czerwca i potrwa do 30 września. Będzie zachęcać turystów do odkrywania królewskiego miasta na nowo!

Graficzny motyw przewodni tegorocznej kampanii to oko smoka wawelskiego z wymiennymi obrazkami. Skojarzyć je można m.in. z projektorem, do którego każdy wkłada własne slajdy. Bo tym jest właśnie Kraków – niepoliczalną sumą spojrzeń.

Fot. Miasto Kraków

Billboardy i wielkoformatowe reklamy w największych polskich miastach, m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Trójmieście, Poznaniu, Łodzi i Katowicach, przekonują, że wystarczą szeroko otwarte oczy i uszy oraz apetyt na odkrycia, także te kulinarne, by oko smoka wypełniło się unikatowymi krakowskimi obrazami i wspomnieniami. Kto wie, może znajdą się wśród nich detale – utkane na arrasach, wyrzeźbione na ołtarzu Wita Stwosza czy utrwalone w legendach, o których chętnie opowiedzą miejscy przewodnicy. A może będą to widoki miejsc odkrytych przy okazji spacerów, rekreacyjnych wypadów nad wodę w Przylasku Rusieckim lub na Bagrach, wycieczek rowerowych do parków i ogrodów…

O krakowskich atrakcjach tego sezonu opowiadać będą wszystkie miejskie media oraz spoty reklamowe, emitowane m.in. w pociągach Pendolino i na dworcach kolejowych. Reklamówki zobaczą też widzowie kina plenerowego, które w wakacje odwiedzi 27 miejscowości w północnej i centralnej Polsce. Po raz pierwszy smocze oko przemierzy kraj wzdłuż i wszerz na dwóch lokomotywach PKP Intercity. „Krakowskie” składy pasażerskie wyjadą w czerwcu i lipcu na kilkanaście krajowych tras.

 

 

- Nowa polityka kulturalna miasta, „Kraków Culture”, stawia sobie w polu uwagi jeszcze ściślejszą współpracę rozmaitych instytucji w kreowaniu oferty dopasowanej do potrzeb rozmaitych odbiorców, ale także ujętej w ramy poszczególnych pór roku. Pandemia pokazała, jak ważne jest współdziałanie. Jak rośnie rola przestrzeni współdzielonych, bezpiecznych, wielofunkcyjnych. Jestem wdzięczny wszystkim partnerom programowym, dzięki którym możemy zaproponować mieszkańcom spędzającym lato w Krakowie i wszystkim tym, których przyciągną tutaj nasze atrakcje, program bogaty, różnorodny i odkrywający nową fantastyczną przestrzeń - mówi prezydent Krakowa Jacek Majchrowski.