Pierwszy z 21 zamówionych w Newagu Impulsów warszawskiej SKM już w zaakceptowanej malaturze

Pierwszy z 21 zamówionych w Newagu Impulsów warszawskiej SKM już w zaakceptowanej malaturze

02 czerwca 2021 | Źródło: SKM Warszawa
PODZIEL SIĘ

Pod koniec maja przedstawiciele Szybkiej Kolei Miejskiej odebrali malaturę, czyli  zewnętrzną powłokę lakierniczą, która spełnia funkcje ochronne i wizerunkowe pierwszego pojazdu produkowanego przez NEWAG. Dokonali pomiaru grubości powłoki oraz sprawdzili przyczepność lakieru do konstrukcji stalowej. Wyniki testów wypadły pomyślnie. Eksperci z SKM weryfikowali prace na każdym etapie powstawania malatury – od przygotowania powierzchni przed malowaniem po nałożenie warstwy finalnej i powłoki anty-graffiti.

Fot. SKM Warszawa

Przedstawiciele Szybkiej Kolei Miejskiej odebrali malaturę pierwszego z puli 21 pociągów produkowanych przez NEWAG. Malatura to zewnętrzna powłoka lakiernicza taboru szynowego, spełniająca funkcje ochronne i wizerunkowe .Produkcja przebiega zgodnie z harmonogramem.

- Nasz zespół jest stale obecny w Nowym Sączu i czuwa nad produkcją nowych pociągów. Mimo pandemii Covid - 19 prace są realizowane terminowo – mówi Damian Ordon, Zastępca Dyrektora Pionu Rozwoju w Szybkiej Kolei Miejskiej, odpowiedzialny za projekt po stronie przewoźnika.

Nakładanie lakieru na pudło pojazdu. Fot. SKM Warszawa

Kolejny etapem produkcji jest montaż wyposażenia wnętrza.

- Aktualnie pierwszy pojazd jest już w całości pomalowany. Jest to kolejny ważny etap wykonany zgodnie z założonym harmonogramem. W okresie wakacyjnym planujemy zakończenie produkcji i rozpoczęcie badań homologacyjnych - mówi Bogdana Laciuga, Kierownik Projektu w NEWAG S.A.

Pierwszy pociąg będzie kompletny już w lecie tego roku. W okresie wakacyjnym pojedzie na testy na tor doświadczalny w Żmigrodzie. Wiosną 2022 roku pierwsze nowe pociągi pojawią się w Warszawie.

Pudło Impulsa w malaturze SKM Warszawa

Komfort dla pasażerów

Nowe elektryczne zespoły trakcyjne w barwach Szybkiej Kolei Miejskiej będą wyposażone w Wi-Fi, ładowarki USB, nowoczesny system informacji pasażerskiej, automaty biletowe czy ratujące życie defibrylatory AED. Każdy pojazd będzie klimatyzowany i w pełni dostosowany do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się, rodziców podróżujących z dziećmi w wózkach czy pasażerów z rowerami.

W godzinach szczytu nowe pojazdy będą ze sobą łączone, tak aby zapewnić więcej miejsc dla pasażerów. Takie rozwiązanie podniesie jakość podróżowania mieszkańców aglomeracji warszawskiej oraz zachęci do rezygnacji z dojazdów samochodem na rzecz ekologicznej kolei.

***

Szybka Kolej Miejska od ponad 15 lat działa na terenie aglomeracji warszawskiej, stanowiąc istotny element Warszawskiego Transportu Publicznego. Jest piątym – w oparciu o liczbę pasażerów – kolejowym przewoźnikiem w Polsce. Zapewnia mieszkańcom stolicy i okolicznych gmin wygodny dojazd do pracy czy szkoły, przewożąc rocznie około 22 milionów osób. Eksploatując nowoczesne pociągi i realizując kolejne inwestycje taborowe, oferuje atrakcyjną alternatywę wobec samochodu, zmniejszając negatywny wpływ miasta na środowisko.