EZT FLIRT przeznaczone dla hannowerskiego S-Bachnu przejechały właśnie przez Warszawę.

EZT FLIRT przeznaczone dla hannowerskiego S-Bachnu przejechały właśnie przez Warszawę.

10 czerwca 2021 | Źródło: Kurier Kolejowy / Stadler
PODZIEL SIĘ

W listopadzie 2018 roku Transdev GmbH zlecił firmie Stadler opracowanie, budowę i dostawę 64 elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT, które będą eksploatowane na trasach hanowerskiej kolei miejskiej S-Bahn. Dostawa pojazdów jest realizowana przez siedlecki zakład Stadlera, co potwierdzają zdjęcia wykonane dzisiaj przez Marcela Pietrzykowskiego, dwóch nowych trójczłonowych jednostek FLIRT 3 prowadzonych przez lokomotywę Taurus RailAdventure, przejeżdżających właśnie przez warszawski Targówek, a zmierzających do Hannoweru.

Fot. Marcel Pietrzykowski

Transdev GmbH zwyciężyła w ogólnoeuropejskim przetargu na obsługę hanowerskiej S-Bahn. Od końca 2021 r. spółka-córka Transdev - Nordwestbahn przejmie obsługę S-Bahn na dziesięciu trasach wokół stolicy Dolnej Saksonii. Oprócz 13 istniejących pojazdów, firma wykorzysta w tym celu 64 nowe elektryczne zespoły trakcyjne FLIRT firmy Stadler. Wielkość zamówienia na zakup pojazdów wynosiła około 320 mln euro. W ten sposób Transdev będzie obsługiwał w Niemczech flotę składającą się łącznie ze 100 FLIRT-ów o różnych konfiguracjach i wyposażeniu.

Dwa EZT FLIRT przeznaczone dla hannowerskiego S-Bachnu na warszawskim Targówku. Fot. Marcel Pietrzykowski

Trójczłonowe pociągi dla hanowerskiej S-Bahn mają po osiem drzwi pasażerskich z każdej strony na łącznej długości pojazdu 68 metrów, co pozwala pasażerom na szybkie przesiadki. W przestrzeni pasażerskiej, która jest monitorowana na całej powierzchni, zmieści się 397 pasażerów, z czego 180 na miejscach siedzących.

Pojazdy są wyposażone w uniwersalne WC bez barier zgodnie z TSI PRM i podobnie jak wszystkie FLIRT-y  posiadają jasne, przyjazne pomieszczenia dla pasażerów, są wolne od barier i mają dostęp bez schodów. Duże powierzchnie wielofunkcyjne oferują miejsce do przewozu do dwunastu rowerów, dużeych bagaży i wózków dziecięcych. Wyposażone są w gniazda do ładowania rowerów elektrycznych oraz miejsca na wózki inwalidzkie zgodnie z TSI PRM. System informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym z monitorami w każdej strefie dla wsiadających, jak również pokładowe urządzenia WLAN ułatwiają pasażerom aktualizowanie informacji o swojej podróży co do minuty. Pojazdy te mogą osiągnąć maksymalną prędkość 160 km/h.

Pociąg FLIRT-ów przejeżdża przez warszawski Targówek. Fot. Marcel Pietrzykowski