W tych trudnych czasach, gdy wiele usług oceanicznych, portowych i logistycznych jest przeciążonych do granic możliwości, transport kontenerów na całym świecie wymaga obecnie cierpliwości, kreatywności i dokładnego wykonania - nawet bardziej niż wcześniej. Dlatego też, jeśli szukasz nowej alternatywy, jednym z pomysłów jest połączenie rozwiązań, które już istnieją na rynku i posiadają niezbędne aktywa i ofertę usług wraz z rozkładami jazdy w kluczowych terminalach.
W oparciu o te pomysły powstał interesujący sojusz kolejowy. Loconi, jako operator 5 pociągów kontenerowych tygodniowo pomiędzy Gdynią a Wrocławiem, oraz Baltic Rail, jako operator 3-5 pociągów tygodniowo pomiędzy Wrocławiem a Koprem, postanowiły zaoferować połączony serwis intermodalny Gdynia-Koper-Gdynia. W ramach jednego biletu kontenery będą mogły podróżować pomiędzy Gdynią, Wrocławiem i Koprem, z przeładunkiem pomiędzy pociągami w ramach usługi. Czas drugiego przejazdu będzie zoptymalizowany tak, aby zapewnić odcięcie do docelowej żeglugi. Przystanek pośredni może więc pełnić również rolę bufora, który może być wygodny.
Dla ułatwienia dla klientów stworzono wspólny e-mail - info@balb.eu. Inicjatywa wspierana jest przez oba terminale morskie - Port Koper w Słowenii oraz BCT w Gdyni w Polsce. Rozwiązanie to umożliwia połączenie wszystkich kluczowych portów w Skandynawii z kluczowymi portami w środkowej i wschodniej części Morza Śródziemnego, warto sprawdzić również obszar Morza Czerwonego i Zatoki Perskiej. Oslo - Hajfa - serwis pełnomorski trwa zazwyczaj ok. 30 dni, natomiast łączony serwis morsko-lądowy przez Gdynię i Koper powinien zająć ok. 14 dni.