Bałtycko-Adriatycki Most Lądowy już otwarty dla biznesu

Bałtycko-Adriatycki Most Lądowy już otwarty dla biznesu

11 czerwca 2021 | Źródło: Port Koper
PODZIEL SIĘ

W tych trudnych czasach, gdy wiele usług oceanicznych, portowych i logistycznych jest przeciążonych do granic możliwości, transport kontenerów na całym świecie wymaga obecnie cierpliwości, kreatywności i dokładnego wykonania - nawet bardziej niż wcześniej. Dlatego też, jeśli szukasz nowej alternatywy, jednym z pomysłów jest połączenie rozwiązań, które już istnieją na rynku i posiadają niezbędne aktywa i ofertę usług wraz z rozkładami jazdy w kluczowych terminalach.

 

Fot. Port Koper

W oparciu o te pomysły powstał interesujący sojusz kolejowy. Loconi, jako operator 5 pociągów kontenerowych tygodniowo pomiędzy Gdynią a Wrocławiem, oraz Baltic Rail, jako operator 3-5 pociągów tygodniowo pomiędzy Wrocławiem a Koprem, postanowiły zaoferować połączony serwis intermodalny Gdynia-Koper-Gdynia. W ramach jednego biletu kontenery będą mogły podróżować pomiędzy Gdynią, Wrocławiem i Koprem, z przeładunkiem pomiędzy pociągami w ramach usługi. Czas drugiego przejazdu będzie zoptymalizowany tak, aby zapewnić odcięcie do docelowej żeglugi. Przystanek pośredni może więc pełnić również rolę bufora, który może być wygodny.

Źródło: Port Koper

Dla ułatwienia dla klientów stworzono wspólny e-mail - info@balb.eu. Inicjatywa wspierana jest przez oba terminale morskie - Port Koper w Słowenii oraz BCT w Gdyni w Polsce. Rozwiązanie to umożliwia połączenie wszystkich kluczowych portów w Skandynawii z kluczowymi portami w środkowej i wschodniej części Morza Śródziemnego, warto sprawdzić również obszar Morza Czerwonego i Zatoki Perskiej. Oslo - Hajfa - serwis pełnomorski trwa zazwyczaj ok. 30 dni, natomiast łączony serwis morsko-lądowy przez Gdynię i Koper powinien zająć ok. 14 dni.