Koleje Czeskie naprawiły i przywróciły do służby RegioShark z wypadku koło Pernink.

Koleje Czeskie naprawiły i przywróciły do służby RegioShark z wypadku koło Pernink.

12 czerwca 2021 | Źródło: zdopravy.cz / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Spółka Koleje Czeskie przywróciła do eksploatacji zespół trakcyjny RegioShark (844.005), który został poważnie uszkodzony w ubiegłorocznej kolizji kolejowej w pobliżu miejscowości Pernink w regionie Karlowych Warów (7 lipca 2020 r.). Pociąg został naprawiony przez czeskiego przewoźnika we własnym zakresie i podczas majowych testów przejechał około 500 kilometrów.

Naprawiony Shark Fot. zdopravy.cz / Koleje Czeskie

Pojazd został naprawiony przez mechaników Kolei Czeskich w pilskiej hali, więc nie było konieczności przenoszenia go do zakładu producenta, którym jest Pesa. Bydgoska firma dostarczyła  jednak części zamienne, w tym kevlarowy szkielet kabiny (kevlar to polimer z grupy poliamidów, dokładniej aramidów, z którego przędzie się włókna sztuczne o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie). Według dyrektora Regionalnego Centrum Utrzymania Západ, Vladimíra Janouška, naprawiający musieli zrekonstruować między innymi całe stanowisko maszynisty, część przedziału pasażerskiego i zdemontować wózki.

Jak poinformował przewoźnik na Twitterze dzisiaj, po naprawie pociąg został nazwany. Nazwa nawiązuje do pseudonimu zmarłego pracownika Michała Heindla, który samodzielnie zainicjował remonty w pilskiej zajezdni. Według rzecznika Kolei Czeskich Roberta Pagana, naprawa kosztowała miliony. "Jest to mniej niż to, co ČD zapłaciłaby zewnętrznemu zakładowi naprawczemu" - dodał Pagan.

Zderzenie w pobliżu miejscowości Pernink -  7 lipca 2020 r. Fot. Inspekcja Kolejowa

Gorzej było z drugim pojazdem biorącą udział w wypadku, jednostką Regionova, która według Pagana została spisana na straty przez koleje. Według raportu Inspektoratu Kolejowego (DI) prędkość uderzenia wyniosła 81 km/h. W wypadku zginęły dwie osoby, a 22 zostały ranne. Według DI, przyczyną wypadku był błąd maszynisty RegioSharka, który jechał z Johanngeorgenstadt w Niemczech do Karlowych Warów i nie zaczekał na stacji w Pernink na nadjeżdżającą Regionovę.